به همت اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

دومین کارگاه اساتید همیار تربیتی برگزار شد

اساتید همیار تربیتی 2

دومین کارگاه اساتید همیار تربیتی با حضور 20 نفر از اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین طجری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دومین کارگاه بدو خدمت اساتید همیار تربیتی با عنوان «تربیت اخلاقی وروش های آن» از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

در این کارگاه که در راستای اجرای طرح اساتید تربیتی و جهت هماهنگی و ارائه محتوای علمی – تخصصی در زمینه تربیتی تشکیل شد، 20 نفر از اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همکاری خود را با اداره کل امور تربیتی آغاز کردند.

در این کارگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین طجری به تبیین مباحث مقدماتی پیرامون اهمیت اخلاق و تربیت اخلاقی پرداخت و مفاهیم و کلیات تربیت اخلاقی را تبیین کرد.

وی با اشاره به مبانی و اصول تربیت اخلاقی و تأکید بر مبنای انسان‌شناسی گفت: در تربیت اخلاقی باید سه محور را مورد توجه قرار داد که عبارتند از:

1-  شناخت سرمایه‌ها که صفات و ویژگی‌های ذاتی و مشترک انسانی مانند طبیعت مشترک و فطرت است که این خصیصه زبان بین المللی برای تربیت اخلاقی تعریف می‌کند.

2- سرمایه‌گذار که خود باید از سرمایه‌ی اخلاقی بهره‌مند باشد.

3- تشخیص عرصه‌ها و ساحت‌های سرمایه‌گذاری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طجری در ادامه با اشاره به روش‌های تربیت اخلاقی این روش‌ها را به روش‌های عام و روش‌های خاص تقسیم کرده و برخی از روش‌های هر حوزه را برشمرد.

وی تصریح کرد: روش‌هایی چون ذکر، موعظه، اندیشه‌ورزی و غیره که در کتب اخلاقی به آن اشاره شده‌ از جمله‌ی روش‌های عام است و توصیه‌های خاص جهت ایجاد برخی فضایل مانند صبر و بردرباری یا درمان بعضی رذایل، مانند حسد، کبر و غیره از روش‌های خاص هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طجری در پایان برخی منابع در حوزه تربیت اخلاقی را جهت مطالعه و پژوهش در این حوزه معرفی کرد.

 اساتید همیار تربیتی

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱