برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی برای دانش‌آموختگان هندی جامعه الزهرا در لکنهو

گردهمایی فارغ التحصیلان جامعه الزهرا در هند

در گردهمایی دانش آموختگان جامعه الزهرا علیها السلام در هند، کارگاه ها، نشست ها و دوره های آموزشی فشرده مختلفی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، گردهمایی دانش‌آموختگان کشور هند با برگزاری کارگاه‌هایی به کار خود ادامه داد.

بر اساس این گزارش، اولین کارگاه با موضوع ولایت محوری و الزامات آن با ارائه حجت‌الاسلام و‌المسلمین مدنی برگزار شد.

همچنین کارگاه سبک زندگی منتظرانه با عنایت به مضامین دعای ندبه و تصویر حکومت مهدوی با ویژگی‌های حکومت و حاکم در عصر ظهور برگزار شد.

بررسی ابعاد حجاب از دیدگاه آیات قرآن عنوان کارگاه دیگری بود که برای دانش‌آموختگان هندی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در شهر لکنهو برگزار شد. در این کارگاه ابعاد حجاب از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با توجه به آیات حجاب بررسی شد و پیشینه حجاب از زمان خلقت حضرت آدم در ادیان مختلف مورد مطالعه قرار گرفت.

همچنین چگونگی رواج بی حجابی در دویست ساله اخیر در کشورهای اسلامی و توطئه غرب برای استعمار کشورهای اسلامی از طریق رواج بی‌حجابی و بی‌بندوباری در این نشست بیان و بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در این زمینه تاکید شد.

کارگاه روش تبلیغ و تربیت دینی با نگاه به روش جناب لقمان در تربیت فرزند و نشست مدیریت فرهنگی و بایسته‌های آن با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه جوامع انسانی پیوسته در حال تغییر و دگرگونی است، ضرورت دانستن این تغییرات در سه بعد چیستی، چگونگی و جهت تغییر تبیین کرد و گفت: تغییر همواره ایجاد فرهنگ می‌کند، از این رو اگر بخواهند جامعه‌ای را تغییر دهند ابتدا باید فرهنگ آن را دگرگون کنند.

وی افزود: تاریخ صدر اسلام نشان می‌دهد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در مدت کوتاه حکومت خود چه تغییرات زیبایی در زندگی مردم ایجاد کردند تا امت اسلامی به یک امت متمدن تبدیل شد و به فرموده امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه، مردم قبل از اسلام در جهل و فساد غوطه ور بودند، با ظهور پیامبر، جامعه ناپاک به جامعه بافرهنگ تبدیل شد.

برگزاری کارگاه طریقه اثبات ولایت فقیه و محدوده و شبهات پیرامون آن با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی از دیگر برنامه‌های گردهمایی فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام در هند بود که در این نشست سوالات و شبهات حاضران در خصوص مسئله ولایت فقیه پاسخ داده شد.

کارگاه امام شناسی و معرفت مهدوی و کارگاه خانواده موفق فاطمی عناوین دو نشست دیگر بود که در کارگاه خانواده موفق فاطمی، جایگاه حضرت زهرا علیهاالسلام و بعد مُلکی و ملکوتی ایشان مطرح و نقش الگویی آن حضرت در آفرینش و سپس در خانواده تبیین شد تا علت وجوب پیروی از حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام در رسیدن به کمال و قرب الهی تشریح شود.

در ادامه کارگاه روش تدریس دروس کاربردی با ارائه آقای حسینی خراسانی برگزار شد که در آن روش کاربردی کردن دروس به مدرسان آموزش داده شد.

گفتنی است، در طول برگزاری گردهمایی دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در هند دو نشست صمیمی با حضور هیئت اعزامی از جامعه الزهرا و دانش‌آموختگان هندی برگزار شد که طی آن دانش آموختگان، سوالات، مسایل و درخواست‌های خود را مطرح و مسئولان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برای پیگیری و اجابت این درخواست‌ها قول مساعد دادند.

همچنین در ضمن این گردهمایی، 42 نفر از خواهران هندی داوطلب تحصیل در جامعه الزهرا علیهاالسلام مورد مصاحبه پذیرشی قرار گرفتند.

در آیین اختتامیه دومین گردهمایی منطقه ای دانش‌آموختگان در کشور هند، حجت الاسلام والمسلمین مدنی، مدیر جامعه الزهرا با قدردانی از شرکت کنندگان در این گردهمایی، خواستار ارتباط مستمر علمی آنان با جامعه الزهرا علیهاالسلام شد و  از سرکار خانم رباب زیدی به عنوان میزبان این گردهمایی تشکر کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱