ماموریت‌ها و اهداف

تالار بیداری اسلامی

بانوان که نیمی از افراد پویای جامعه را تشکیل می دهند، با نقشی حیاتی و منحصر به فرد، رسالت سنگین و خطیر تربیت نسل‌های بعدی را به دوش می‌کشند. از این رو تحصیل علوم اسلامی و تربیت دینی این قشر بی‌بدیل، افزون بر رشد و تعالی نسل حاضر، زمینه ارتقا و پیشرفت نسل‌های بعدی را نیز هموار می‌سازد.

فریضه دانستن فراگیری دانش بر هر زن و مرد مسلمان در سیره رفتاری پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و نگاه جهان شمول و هوشیارانه ایشان به جامعه بانوان، راه پرفراز و فرود علم‌آموزی را برای این قشر تاثیرگذار جامعه هموار کرده است.

در عصر حاضر نیز، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پرتو آموزه‌های دینی، بستر حضور علمی بانوان را در سراسر جهان گستراند و معمار بزرگ تمدن نوین اسلامی، با تدبیر هوشمندانه و حکم حکیمانه خود دستور تاسیس مؤسسه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را صادر فرمود و این موسسه کار خود را با اهداف و ماموریت‌های زیر آغاز کرد:

بیانیه مأموریت

جامعه الزهرا علیهاالسلام نهادی علمی ـ حوزوی، مستقل و دارای کارکردهای تعلیمی تربیتی، پژوهشی و تبلیغی در عرصه‌های ملی و فراملی است. این نهاد در راستای اعتلای فکر، فرهنگ و تمدن اسلامی و پشتیبانی از نظام اسلامی و مسلمانان جهان با عمل به منویات امام عظیم الشان (ره) و مقام معظم رهبر (مدظله‌العالی) و با تکیه بر اساتید فاضل، متقی و آگاه به زمان و کارکنان متدین، متعهد و توانمند و بهره‌مندی از نظام آموزشی تربیت محور، پژوهش مدار و نخبه پرور، نظام مدیریتی هوشمند و فرآیندهای کارآمد به ماموریت های زیر می‌پردازد:

* تربیت بانوان مهذب، عفیف، عالم، زمان‌شناس، انقلابی و مردمی، متعهد به تعالی خانواده، مؤثر در جامعه، توانا در تعلیم و تربیت، تحقیق، تبلیغ و مدیریت فکری و فرهنگی بانوان در سطوح عمومی و تخصصی.

* استنباط، تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و تولید علم و نظریه‌پردازی در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی ـ انسانی به‌ویژه پیرامون زن و خانواده با اولویت پاسخگویی به نیازهای فکری نظام اسلامی.

* تبلیغ و ترویج ارزش‌ها، معارف و فرهنگ اسلام ناب و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام با تأکید بر موضوع زن و خانواده به‌ویژه در مجامع علمی و فرهنگی بانوان.

اهداف کلان

* کسب مرجعیت در تعلیم و تربیت اسلامی بانوان و تبیین و ترویج اسلام ناب به‌ویژه در عرصه زن و خانواده.

* کسب جایگاه نخست در تربیت جامع و متوازن بانوان دانشمند متقی، متخلق، انقلابی و کارآمد در عرصه تربیت، تدریس، تحقیق، تبلیغ و مدیریت.

* دستیابی به جایگاه سازمانی سرآمد بین مراکز علمی اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهران.

* پیشگام در تأمین نیازهای علمی و فکری در قلمرو علوم اسلامی ـ انسانی و پاسخ به شبهات و سؤالات دینی به‌ویژه در عرصه زن و خانواده.

* دستیابی به تراز اثرگذارترین نهاد حوزوی خواهران در تبلیغ معارف اسلامی ناب، ترویج عمل به احکام و گسترش ارزش‌های اسلامی.

* دستیابی به جایگاه تأثیرگذارترین نهاد حوزوی خواهران در تولید علوم اسلامی در سطح ملی و فراملی.

* کسب جایگاه سرآمد در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز حوزه‌های علمیه خواهران، نظام اسلامی و جوامع بین‌المللی در قلمرو مأموریت جامعه الزهرا علیهاالسلام.

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱