برگزاری «رویداد آینده‌پژوهی مدیران» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

IMG_20240804_184402_184

رئیس اندیشکده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از برگزاری رویداد «آینده‌پژوهی مدیران» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای حمید کوشکی زمانی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سال تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، موضوع آینده‌پژوهی توسط دبیرخانه آیین گرامیداشت چهلمین سال تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به اندیشکده سپرده شد و این نهاد از برترین پژوهشگران این عرصه دعوت به همکاری نموده است.

رئیس اندیشکده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان و متخصصان مربوطه، اظهار داشت: موضوع آینده‌پژوهی با رویکرد مشارکت عمومی خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در قالب سه رویداد برای طلاب، اساتید و مدیران و طرح «دیوارنگاره آینده» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد بررسی قرار می گیرد.

کوشکی زمانی یادآور شد: اولین رویداد با عنوان رویداد «آینده‌پژوهی مدیران» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 17 و 18 مرداد در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، با بصیرت و آینده‌نگری قابل توجه، بیانیه گام دوم را می‌نویسند که نگاه به آینده است و تصویری از آینده انقلاب اسلامی ارائه می‌دهند و پیش‌برنده ما به سمت آینده است، ما نیز می‌بایست نسبت به حوزه‌های علمیه به ویژه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آینده‌نگری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طرح فعلی نیز همین مسیر را دنبال می کند و با گذشت چهل سال از تأسیس حوزه علمیه بابرکت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دنبال نگاشتن و تصویرسازی از گام دوم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

وی اظهار داشت: البته ما در آغاز این مسیر هستیم و تا رسیدن به تصویر آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه درازی در پیش خواهیم داشت.

به گفته رئیس اندیشکده، در جلسه‌ای که با حضور گروه علمی آینده‌پژوهی اندیشکده از جمله سرکار خانم دکتر اردبیلی، آقای رستمی کیا و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوهی برگزار شد، شاخص‌های محتوایی، عناصر مورد بررسی و مدیریت زمان رویداد مصوب شد.

کوشکی تصریح کرد: این رویدادها به معنای آموزش کامل فرایند آینده‌پژوهی به خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیست؛ بلکه گروه آینده‌پژوهی ما سعی دارد در خلال بخش‌های مختلف رویداد و پروژه آینده نگاری، نظر خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اعم از طلاب، اساتید و کارمندان را به موضوع آینده جلب کرده و جهت آشنایی با روندهای آینده و پیشران‌ها و با مشارکت حداکثری برای ساختن تصویر احتمالی آینده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تلاش کند.

وی بیان داشت: وقتی ما نسبت به آینده خود، آینده حوزه ای که در آن تحصیل و یا تدریس می کنیم و آینده بخشی که در آن مدیریت می کنیم تصویری داشته باشیم، در جهت‌گیری و تصمیم‌‌گیری ما مؤثر خواهد بود.

رئیس اندیشکده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: موضوع آینده‌پژوهی یکی از الزامات حیاتی هر سازمانی است و نیاز به استمرار در سازمان دارد؛ امیدواریم در سال‌های آتی با برگزاری نشست، کارگاه، رویداد وغیره بتوانیم هر عضو و هر علاقه‌مند به جامعه الزهرا را با مفاهیم مهم آینده‌پژوهی درگیر کنیم و از این طریق به فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توجه کنیم؛ آنجا که فرمودند: «تحول رخ خواهد داد. خوب، حالا یک واحدی را، یک موجودی را فرض کنیم که تن به تحول ندهد؛ از یکی از دو حال خارج نیست: یا خواهد مُرد یا منزوی خواهد شد».

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵