با حضور جمعی از داوطلبان پذیرش طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

مراسم افتتاحیه «راه روشن 3» برگزار شد

برقعی راه روشن تالار

مراسم افتتاحیه «راه روشن 3» با حضور جمعی از داوطلبان پذیرش طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه والدین و خانواده‌های ایشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم افتتاحیه «راه روشن 3» با حضور بیش از 230 نفر از داوطلبان پذیرش طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به همراه والدین و خانواده‌های ایشان به صورت جداگانه در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها ویژه داوطلبان و تالار بیداری اسلامی ویژه والدین برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در جمع داوطلبان و والدین ایشان ضمن خوشامدگویی و عرض تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، به موضوع «رسالت بانوان و والدین در تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق تمدن اسلامی که چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب است برای جمهوری اسلامی و سرافرازی میهن اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تولید علوم انسانی اسلامی و بازسازی شبکه روابط فردی اجتماعی بر اساس مدل الهی یا سبک زندگی اسلامی را دو بایسته هم و اساسی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: اگر بخواهیم در تحقق تمدن نوین اسلامی نقشی اساسی داشته باشیم باید به این دو بایسته توجه داشته باشیم و سعی کنیم این دو بایسته را در زندگی پیگیری و محقق کنیم.

برقعی در ادامه، به مؤلفه‌های مهم در سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و با بیان مصداق‌هایی به مؤلفه‌های عبودیت و معنویت، عقلانیت و توجه به علم، قابلیت تجمیع به نقش‌های مادرانه، همسرانه و دخترانه، رسالت اجتماعی، ولایت‌مداری، ساده زیستی، انفاق، صبوری و تحمل مشکلات و غیره در سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره، سرکار خانم حسینی مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و سرکار خانم ارمکان مدیر کل سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حضور والدین به مباحث مهم و کلیدی درباره تحصیل طلاب در این مجموعه اشاره داشتند.

همچنین سرکار خانم شریفی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حضور داوطلبان با اشاره به نقش بی بدیل و جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، گفت: تنفس در فضای نورانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به انسان انرژی معنوی می‌دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، اولویت فعالیت حوزه‌های علمیه را، تبلیغ می‌دانند و این وظیفه ما را در این عرصه حساس، سنگین تر می‌کند. چرا که بانوان نیمی از پیکر جامعه هستند و می‌توانند با خودسازی و مجهز کردن خویش به معارف اسلامی، تربیت نیمه دیگر جامعه را، بر عهده داشته باشند.

خانم شریفی در پایان، به برنامه‌های متنوع معاونت تبلیغ و امور فرهنگی اشاره کرد و درباره فعالیت‌های اداره کل تبلیغ، اداره کل فرهنگی، اداره تبلیغ نوین در فضای مجازی و رسانه‌ها و اداره قرآن و حدیث توضیحاتی ارائه داد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱