مدیر جامعه الزهرا (س) تصریح کرد:

لزوم پژوهش در کارویژه‌های اختصاصی بانوان طلبه/پژوهش بافضیلت ترین سنت الهی است

پنل تخصصی پژوهشگاه15

دکتر برقعی با بیان اینکه کارویژه‌های اختصاصی بانوان طلبه در چهار سطح بحث‌های درون‌سازمانی، برون‌سازمانی، نظام جمهوری اسلامی و بین الملل بررسی می‌شود، گفت: پژوهش عنوانی است که در هر چهار کارویژه به آن نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در پنل تخصصی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سلسله‌پنل‌های تخصصی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ «مسیر» که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در قرآن کریم و روایات اسلامی، اظهار داشت: هر انسانی در این دنیا به کاری مشغول است، اما خداوند شما پژوهشگران را در عرصه پژوهش و تحقیق قرار داده که در قرآن کریم با تعبیرات مختلف یاد شده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، به مراحل مختلف پژوهش و سطوح مختلف پژوهش با تعبیرات مختلفی اشاره شده است و گاهی ابزار تحقیق و پژوهش را از قرآن مجید استنباط کنیم.

برقعی با اشاره به تعبیرات تدبر، بصیرت، نظر، اندیشه و غیره در قرآن کریم، گفت: موضوع پژوهش و تحقیق در مکتب اسلام بسیار ارزشمند است، وقتی که بنا بر روایات اسلامی «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء»، مداد علما بر خون‌های شهدا که تضمین کننده دین هستند، فضیلت دارد.

وی همچنین به حدیثی از امام علی علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: «لاَ سُنَّةَ اَفْضَلَ مِنَ التَّحْقِيقِ؛ هیچ سنتی ارزشمندتر از تحقیق نیست» و در ادامه تأکید کرد: ما باید به خود ببالیم که خداوند چنان مقدر کرده که در عرصه پژوهش علوم و معارف دینی وارد شویم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه ما با مشکلاتی که پژوهشگران با آن مواجه هستند، آشناییم، عنوان کرد: خداوند در بین تمام هستی پرفضیلت‌ترین سنت را به ما ارزانی داشته است، هر چه کار ارزشمندتر و بافضیلت‌تر است، سختی آن هم به مراتب بیشتر است.

برقعی اظهار داشت:  ما وظیفه داریم زمینه را برای پژوهشگران فراهم کنیم تا پژوهشگران با ذهنی آرام‌تر و آگاه‌تر و با ابزار بهتر به فعالیت‌های پژوهشی بپردازند و این امر در دستور کار و نقشه راه ما هست، اما این مسئله زمان بر است.

وی یادآور شد: مدیران گذشته زحمات زیادی کشیدند تا به این مرحله رسیدیم، اما ما نیز باید تلاش کنیم و با زحمت و تلاش مستمر به نتیجه برسیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما باید آسیب‌های این عرصه را شناسایی کرده و در صدد اصلاح آسیب‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: ما در کارویژه ای که در نظام داریم، کارویژه‌های اختصاصی بانوان طلبه را در چهار سطح بحث‌های درون‌سازمانی، برون‌سازمانی، نظام جمهوری اسلامی و بین الملل بررسی می‌کنیم تا بانوان بتوانند در این عرصه‌ها خدمت رسانی کنند و پژوهش عنوانی است که در هر چهار کارویژه به آن نیاز داریم.

برقعی تصریح کرد: کار در این عرصه و مسئولیت این امر سنگین است،  اما حضرت زهرا علیهاالسلام و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که صاحبان اصلی این خانه هستند، زحمات ما را می‌بینند و عنایت ویژه خواهند داشت.

وی تأکید کرد: ما خود را خادم حضرت زهرا علیهاالسلام می‌دانیم که امید است در این مسیر به درستی گام برداریم تا پژوهشگران ما در عرصه‌های مختلف و در سطوح بالاتر به عنوان پژوهشگران برتر حوزه حضور فعال داشته باشند و بدرخشند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱