بازدید رییس جمعیت هلال احمر از جامعه الزهرا

بازدید رییس جمعیت هلال احمر از جامعه الزهرا  (2)

رییس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام از این مرکز علمی بازدید و با مدیر و مسئولان این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی، خانم برقعی در دیدار رییس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اشاره به اینکه جامعه الزهرا علیهاالسلام یک مجموعه جامع، کامل و نتیجه تصمیم امام خمینی (ره) در مورد حضور سیاسی اجتماعی و فرهنگی بانوان در عرصه اجتماع است، اظهار داشت: ابعاد بین المللی جامعه الزهرا معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد با وجود اینکه امروز فارغ التحصیلان بخش بین الملل این موسسه در سراسر جهان حضور دارند و برخی از آنها با راه اندازی مراکز فرهنگی، حوزه های علمیه و مراکز اسلامی ویژه بانوان در حال انجام کارهای اثربخشی در کشورهای خود هستند.

مدیر جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام یک زنجیره کامل تعلیم و تربیت از مهدکودک تا سطوح عالی حوزه و دانشگاه در رده‌های مختلف سنی را دربردارد که می‌توان از این ظرفیت بالا برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در همه نهادها استفاده کرد.

خانم برقعی ادامه داد: مرکز مشاوره در جامعه الزهرا علیهاالسلام با فعالیت مشاوران تحصیل کرده در دو بعد آموزه های دینی و علوم تخصصی مشاوره، ظرفیت خوبی برای حضور بین مردم حادثه دیده در مواقع بحران ایجاد کرده اند.

وی از آمادگی جامعه الزهرا علیهاالسلام برای همکاری و تعامل با جمعیت هلال احمر در زمینه های مختلف خبر داد و افزود: هم اکنون کانون هلال احمر طلاب این موسسه علمی در حال فعالیت است و در برنامه های مختلف جمعیت هلال احمر ایفای نقش می کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان خاطرنشان کرد: تربیت مبلغان امدادرسان هلال احمر و تربیت مربی هلال احمر برای فعالیت آموزشی در جامعه الزهرا می‌تواند از موارد همکاری دو مجموعه باشد.

تقدیر از حضور پررنگ طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در کنگره بین المللی اشغال فلسطین 

در ادامه دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جامعه الزهرا زیر ساخت و امکانات فراوانی دارد و می‌توان از این ظرفیت و طلبه‌های آن برای توسعه خدمات بشردوستانه و امدادی استفاده کرد، بیان داشت: می‌توان بر ظرفیت رشته‌های تخصصی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود و نیروی مومنه انقلابی تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال احمر اسناد بالادستی داریم ولی با این وجود مبنای کار هلال احمر آموزه های اسلامی، دینی و انسانی است. آیات زیادی در قرآن داریم که در خصوص کار خیر و نیکو است، جنس کار هلال احمر هم همین اقدامات است.

 رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در زمان بروز سیل و زلزله، برخی مسائل فرهنگی نیز رخ می دهد که باید به آنها هم رسیدگی کرد. جامعه الزهرا علیهاالسلام برای حضور در این عرصه ها ظرفیت های خوب و بالفعلی دارد.

کولیوند با تقدیر از حضور پررنگ طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه گفت: در این کنگره ۱۹۰ مورد نقض حقوق بین الملل بشردوستانه استخراج و به مجامع بین المللی ارسال شد که دبیرکل صلیب سرخ جهانی این موارد را تایید و بیانیه ای در مورد آن صادر کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: طلبه‌های جامعه الزهرا می‌توانند آموزش های مربوط به تیم های سحر هلال احمر را که برای افزایش تاب آوری مردم آسیب دیده در بحران‌ها فعالیت می‌کنند، فراگرفته و در مواقع بروز بحران در راستای افزایش تاب آوری حادثه‌دیدگان فعالیت کنند.

کولیوند با بیان اینکه نقش و جایگاه بانوان در هلال احمر پررنگ است افزود: می‌توان تیم های سحر هلال احمر را با استفاده از آموزه‌های دینی تقویت کرد. در حوزه امداد و نجات نیز طلبه‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما در اقناع سازی مردم بکنند.

 رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در کارهای پژوهشی اسلامی‌که نیازمند مشاوره‌های فقهی است، می‌توان از پژوهش ها، پایان نامه‌ها و مقاله‌های طلبه‌های جامعه الزهرا استفاده کرد و در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) نیز می‌توان از ظرفیت آنها بهره برد.

 گفتنی است؛ کانون هلال احمر جامعه الزهرا علیهاالسلام از سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده و دوره های امداد و کمک های اولیه، داروشناسی و دوره‌های عمومی و تخصصی امداد در این کانون برگزار شده است. این کانون در حال حاضر ۳۰۰ نفر عضو دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱