دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی تصریح کرد:

ضرورت اصلاح قوانین برای استیفای حقوق ذاتی بانوان

دیدار خانم پاد با مسئولان جامعه

خانم پاد با اشاره به نیاز جامعه کنونی به فرهنگ گفتگو در جامعه، گفت: اصلاح برخی قوانین به منظور استیفای حقوق ذاتی و فطری بانوان از دیگر ضروریاتی است که باید پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سکینه سادات پاد در نشستی با اساتید، مسئولان و فرهیختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، بیان کرد: اصلاح قوانین باید هرچه سریع‌‌تر صورت گیرد و وظیفه دولت، شناسایی این حقوق و اجرایی کردن آن است و نباید در این زمینه مرتکب ترک فعل شود.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و دین‌شناسان نیز باید پشتیبانی علمی این قوانین را بر عهده بگیرند و دولت را در تأمین و تولید محتوا یاری کنند.

پاد با اشاره به اینکه مطابق قانون اساسی در بسیاری از ساحات بین زن و مردم نباید هیچ تفاوتی باشد، افزود: نمی‌توان گفت حقوق اجتماعی زنان از مردان متفاوت است؛ در مقدمه قانون اساسی به یک رنج تاریخی اشاره شده، مبنی بر اینکه بانوان در رژیم گذشته مورد یک عقب‌ماندگی واقع شده و نتوانسته‌اند استعدادهای خود را به درستی شکوفا کنند.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی قرار است فرصتی برای جبران این عقب‌ماندگی فراهم شود.

دستیار رئیس‌جمهور اضافه کرد: در اصول متعدد قانوان اساسی، احیای حقوق مادی و معنوی زنان قابل مشاهده است؛ در اصل بیستم آمده است که زن و مرد در بهره‌مندی از حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اقتصادی به طور مساوی سهم دارند.

در این نشست که جمعی از اساتید رشته فقه و مبانی حقوق، مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و طلاب سطوح عالی شرکت داشتند، گفتگوها، مسائل، مشکلات و راه های تبادل نظر میان دولت و حوزه مطرح شد.

مشکلات حقوقی بانوان از قبیل ترک فعل‌های مدیران میانی در امور پزشکی و بهداشت بانوان، سقط جنین، حجاب بیماران و مسئله جمعیت نیز از موارد دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مقرر شد با پیگیری دستیار ریاست جمهور، پیگیری شورای فقهی امور بانوان در دستور کار قرار گیرد.

حضور و سخنرانی در همایش مادران ائمه، همایش بانوان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی، دیدار با خانواده زندانیان، نشست تخصصی با استادان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و نشست تخصصی با شماری از فرهیختگان حوزوی از جمله برنامه‌های سفر مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به قم است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱