به مناسبت سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها صورت گرفت؛

تجلیل از مادر شهید در دهمین نشست تربیتی سیره علما و شهدا

شهیده سیده فاطمه طالقانی

دهمین نشست تربیتی سیره علما و شهدا به مناسبت سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها و تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دهمین نشست تربیتی سیره علما و شهدا به مناسبت سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها و تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شد.

در این نشست که از سوی اداره کل امور تربیتی و با همکاری کانون شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، سرکار خانم زهرا عطارزاده، مادر شهید سیده فاطمه طالقانی و استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور یافت و با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، نحوه شهادت دختر سه ساله خود، شهید سیده فاطمه عطارزاده را روایتگری کرد و اظهار داشت: بنده و همسرم برای تدریس در دبیرستان از اصفهان به ماهشهر رفتیم و با کمترین امکانات زندگی می کردیم.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: بعد از تعطیلی دبیرستان‌ها، در جهاد سازندگی فعالیت داشتیم، همسرم چون نیروی فعالی بود منافقین ایشان را زیر نظر داشتند و ما هم این را می‌دانستیم. آن زمان، فاطمه دخترم سه ساله بود.

وی ادامه داد: در سال 1360 که ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره) در حزب جمهوری به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، من و فاطمه در تاریخ 8 تیر، در گرمای ماهشهر در مراسم شهدای حزب جمهوری شرکت کردیم.

عطارزاده یادآور شد: بعد از شرکت در مراسم شهدای حزب جمهوری، سه شنبه 9 تیر 1360، مکان استراحت خود را تغییر دادیم، شب برای خوابیدن به کانتینر واحد ارتباط جمعی رفتیم و فردا صبح برای نماز بیدار شدیم، اما فاطمه هنوز خواب بود، به منزلی که در نزدیکی کانتینر بود، رفتیم و نماز صبح را خواندیم. نمازم که تمام شد دوستم با صدای بلندگفت بیا ببین چه خبر شده؟ با شتاب از منزل خارج شدم و به خیابان رفتم. دیدیم منافقان از فرصت استفاده کردند و با بنزین، دور تا دور کانتینر را آتش زدند و فاطمه در آتش سوخت.

وی با اشاره به عصر واقعه عاشورا و آتش زدن خمیه ها، عنوان کرد: دختر من سه ساله بود و در سنی نبود که شهادت رو انتخاب کند، اما به نظرم، خداوند او را برای تکمیل تاریخش  انتخاب کرد.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در مراسم تشییع جنازه دخترم فاطمه، مردم می‌خواندند «حسین جان آتش به خیمه ات زدند...».

تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱