مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد:

معلمان در هدایت تحصیلی و شغلی بانوان نقش دارند /لزوم تعامل و هم افزایی آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه

رحیمی آموزش و پرورش6

رحیمی با بیان اینکه معلمان در هدایت تحصیلی و شغلی بانوان نقش دارند، گفت: ظرفیت‌های بیرونی آموزش و پرورش بسیار بالا است و نمونه آن، حوزه‌های علمیه از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که می‌توانند ما را در مسئولیتی که داریم، همراهی کنند.

به گزارش روابط عمومی، جناب آقای علیرضا رحیمی در نشست مشترک با حضور مدیران و معاونان آموزش دبیرستان‌های دوره دوم دخترانه استان قم و مدیران سنجش و پذیرش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها‍، عنوان کرد: ما در حال حاضر، می‌توانیم ادعا کنیم که سخت کار عالم در حوزه آموزش و پرورش است و از سوی دیگر، حوزه آموزش و پرورش، زیباترین و مقدس ترین کار است.

حوزه آموزش و پرورش، سخت‌ترین و در عین حال، زیباترین و مقدس‌ترین کار است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به حساسیت و پیچیدگی کار در آموزش و پرورش، اظهار داشت: ما هر چه به آموزش و پرورش احترام بگذاریم، به نفع فرزندان ما خواهد بود، لذا حوزه آموزش و پرورش، ضمن ارزشمند بودن و مقدس و بافضیلت بودن، کاری دقیق، ظریف و حساسی است.

رحیمی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم که فرمودند: «مَثَل الّذی یَتَعَلَّم فی صِغره کالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ؛ مَثَل آن کس که در کودکی به فراگیری مطالب پردازد، همانند حکاکی بر سنگ است»، تصریح کرد: ما به دنبال تحقق هدف نهایی آفرینش هستیم؛ طبق اصول و مبانی اسلام، عالم هستی برای انسان آفریده شده و ما مسئول تعلیم و تربیت انسان‌ها هستیم، بنابراین، سنگین ترین و پرمسئولیت ترین کار عالم را به عهده داریم.

وی تأکید کرد: معلمان، مسئول هدایت دانش آموزان به سمت والاترین هدف آفرینش هستند که در این مسیر، لوازمی نیاز است که اولین شرط آن، خود معلمان هستند؛ یعنی قبل از اینکه به فکر تربیت و هدایت دانش آموزان باشیم، خودمان باید نسبت به مسئولیتی که داریم، تعهد داشته باشیم.

لزوم توجه معلمان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: شخصیت ما، الگوی در معرض دید دانش آموزان است، به طور قطع و یقین اگر بخواهیم به داشته‌های خود متکی باشیم، در انجام مسئولیت موفق نخواهیم بود، بنابراین یکی از راهکارها این است که به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به عنوان اصول کار ما است، توجه ویژه داشته باشیم.

رحیمی افزود: یکی از اهداف عملیاتی این سند این است که تربیت یافتگانی در عرصه آموزش و پرورش داشته باشیم که «دين اسلام را حق دانسته و آن را به عنوان نظام معيار مي شناسند و به آن باور دارند و آگاهانه، آزادانه، شجاعانه و فداكارانه براي تکوين و تعالي اخلاقي خود و دست يابي به مرتبه اي از حيات طيبه و استقرار حكومت عدل جهاني مهدوي از آن تبعيت مي نمايند و به رعايت احكام و مناسك دين و موازين اخلاقی مقيد هستند».

وی یادآور شد: ما 23 هدف عملیاتی و 133 راهکار در این سند داریم و کار بسیار سنگین است؛ برای این که در کار موفق باشیم، لازمه آن این است که از ظرفیت‌های خود و ظرفیت‌های بیرونی استفاده کنیم.

لزوم بهره مندی از حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: ظرفیت‌های بیرونی آموزش و پرورش بسیار بالا است و نمونه آن، حوزه‌های علمیه از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که می‌توانند ما را در مسئولیتی که داریم، همراهی کنند.

رحیمی بیان داشت: معلمان باید با ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه از جمله جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها آشنا شوند و از این ظرفیت‌ها به نفع دانش آموزان و نسل آینده بهره ببرند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند بانوان رهبران این نهضت هستند، تصریح کرد: بزرگترین دروغ تاریخ شعار زن زندگی آزادی» با اهدافی که داشت، بود، اما بهترین و متقن ترین شعار «زن، زندگی و آزادی» را اسلام مطرح کرده است. زنان باید در بهترین مکان‌ها تربیت شوند چون سرنوشت جامعه در دست بانوان است.

معلمان در هدایت تحصیلی و شغلی بانوان نقش دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه معلمان در هدایت تحصیلی و شغلی بانوان که اول باید مادر، همسر نمونه و فرهیخته باشند و در کنار آن به فعالیت شغلی بپردازند، نقش دارند، گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است و روند کار در این مؤسسه علمی حوزوی، منطق بر اصول و اهداف انقلاب اسلامی است، بنابراین یکی از بهترین مراکزی است که می‌تواند در تحقق اهداف آموزش و پرروش کمک کند.

رحیمی با اشاره به همکاری و تعامل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با آموزش و پرورش، عنوان کرد: چند سالی است که طرح تبلیغی شمیم با همکاری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در برخی مدارس قم اجرا می‌شود، اما این همکاری‌ها و تعاملات باید گسترش پیدا کند و به صورت نقطه زن باشد.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به روندی که در جامعه وجود دارد، ما به افرادی که در علوم اسلامی و انسانی تبحر داشته باشند، نیاز داریم.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱