معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد:

تنوع برنامه‌های تحصیلی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه بانوان طلبه

نشست خبری پذیرش 1403 جامعه الزهرا 17

یوسفی با اشاره به تنوع برنامه‌های تحصیلی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: یکی از مزیت‌های تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تنوع برنامه‌های تحصیلی است که به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی(آنلاین) ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1404-1403 جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها قریب چهل سال است که از نقاط مختلف ایران و جهان طلبه می‌پذیرد.

برنامه‌ریزی‌های منسجم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در طول دوره تحصیلی بانوان طلبه

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: نقطه امتیاز و مزیت این مؤسسه نسبت به سایر حوزه‌های علمیه خواهران، برنامه‌ریزی‌های منسجم است که در طول دوره تحصیلی و پس از فارغ التحصیلی دارد و همچنین توجه به کارویژه‌ها که طلاب می‌توانند فعالانه در این کارویژه‌ها عمل کنند.

یوسفی با اشاره به حضور فعال طلاب در مدارس، دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره، تأکید کرد: اگر امروز بانوان علاقه مندند که کنشگر فعال اجتماعی باشند، در تصمیم‌گیری آینده کشور تأثیرگذار بوده و جمع مناسبی بین وظایف خانوادگی و اجتماعی داشته باشند و در رأس همه اینها، معرفت دینی خود را افزایش دهند، حوزه بستر مناسبی برای تحقق این عرصه‌ها است و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این راستا توانسته رسالت خود را به انجام برساند.

اعلام 73 رشته دانشگاهی همسو جهت شرکت در آزمون ورودی سطح سه

وی با اشاره به پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1404-1403 جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری، عنوان کرد: ما در سطح دو، بخش معاف از آزمون ورودی داریم و دارندگان مدرک دیپلم با معدل بالای 18 مشروط به سپری نشدن بیش از یک سال از فارغ التحصیلی، حافظان قرآن کریم و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های کشوری در آزمون کتبی معاف هستند، اما ثبت نام آنها در تمام مراحل از جمله ثبت نام آزمون و مصاحبه، و حضور در مصاحبه عمومی ضروری است.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه اشاره کرد و گفت: در مقطع سطح سه، طلاب سطح دو حوزه‌های علمیه و دانشجویان 73 رشته دانشگاهی می‌توانند در 13 رشته تحصیلی شامل شامل تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، مدیریت آموزشی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش امامت، زبان و ادبیات عربی، علوم و معارف حدیثی و مطالعات اسلامی زنان ثبت نام کنند.

یوسفی افزود: در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، رشته‌‌های تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و تاریخ و سیره پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ارائه می‌شود.

تنوع برنامه‌های تحصیلی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /برگزاری دوره‌های مهارتی ویژه بانوان طلبه

وی تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تحصیل در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تنوع برنامه‌های تحصیلی است که به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی(آنلاین) ارائه می‌شود و محل برگزاری امتحانات پایان ترم طلاب مجازی و غیرحضوری در مراکز استان‌ها است.  

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری دوره‌های مهارتی در کنار آموزش اشاره کرد و گفت: کارویژه‌ها و دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مترجم، تربیت مشاور، تربیت کارشناس پاسخگو به مسائل اعتقادی و فقهی، تربیت پژوهشگر، تربیت تدوینگر و غیره برای بانوان طلبه در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر به سامانه سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱