مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مطرح کرد:

اولویت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش داوطلبان

نشست خبری پذیرش 1403 جامعه الزهرا 7

برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سطح مقدماتی تا سطوح عالی اجتهاد برای بانوان طالب علم برنامه دارد، از اولویت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش را انگیزه طلاب، به گزینی و جذب طلاب از مناطق کم‌برخوردار عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی 1404-1403 جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها (در سطوح دو، سه، چهار و بازپذیری)» که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، عنوان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بزرگترین بانوی تاریخ بشر و افتخار اسلام و افتخاری برای انسانیت هستند، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی مردان و نه تنها الگوی مسلمانان، بلکه الگوی تمام انسان‌های حق مدار و طالب کمال هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌فرمایند: «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ(صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای من اسوه و الگویی نیکو هستند».

دغدغه جدی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش، تربیت طلابی کارامد و تأثیرگذار است

برقعی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که مزین به نام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است، به دنبال تربیت بانوان فرهیخته در جامعه است و با تأسی به حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها سعی می‌کند برنامه‌های همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف معنوی، علمی، مهارتی، فردی، اجتماعی، خانواده و غیره برای بانوان داشته باشد که برخی برنامه‌ها برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق که فرمودند: «يَغْدُو اَلنَّاسُ عَلَى ثَلاَثَةِ أَصْنَافٍ عَالِمٍ وَ مُتَعَلِّمٍ وَ غُثَاءٍ فَنَحْنُ اَلْعُلَمَاءُ وَ شِيعَتُنَا اَلْمُتَعَلِّمُونَ وَ سَائِرُ اَلنَّاسِ غُثَاءٌ؛ مردم بر سه دسته شوند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روي آب، ما دانشمندانيم و شيعيان ما دانشجويان و مردم ديگر خاشاك روي آب»، خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای همه بانوانی که طالب علم هستند و می‌خواهند عالم و یا متعلم باشند، به شیوه‌های حضوری تمام وقت و نیمه وقت، غیرحضوری و مجازی برنامه دارد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است که همه بانوان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کننند.

برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سطح مقدماتی تا سطوح عالی اجتهاد برای بانوان طالب علم برنامه دارد، عنوان کرد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی با سه پژوهشکده فعالیت خود را شروع کرده است و بانوان علاقه مند به فعالیت‌های پژوهشی می‌توانند با این پژوهشگاه همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دغدغه جدی ما در پذیرش، تربیت طلابی کارامد و تأثیرگذار است و با برنامه ریزی درصدد هستیم استعدادها، ظرفیت‌ها و علایق طلاب را شناسایی کرده تا این ظرفیت‌ها با برنامه ریزی به فعلیت برسد.

اجرای برنامه‌های پژوهش‌محور و مهارت‌افزا در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در سال پیش رو، برنامه‌های پژوهش‌محور و مهارت‌افزا را داریم، همچنین پرونده‌های تربیتی و تبلیغی در کنار پرونده‌های آموزشی تشکیل خواهد شد تا طلاب در عرصه‌های مختلف شناسایی شوند.

برقعی با اشاره به موفقیت برخی دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اظهار داشت: امسال در آزمون آموزش و پرورش 350 نفر از طلاب و دانش آموختگان پذیرفته شدند، همچنین برخی از دانش آموختگان این مجموعه به عنوان اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها و در شورای شهر‌ها و استانداری‌ها مشغول به فعالیت هستند.

تشریح اولویت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش

وی در ادامه به اولویت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پذیرش اشاره کرد و گفت: اولین اولویت ما در پذیرش، انگیزه طلاب است تا بانوانی که انگیزه تحصیل علوم دینی دارند و طلبگی را هدفمند انتخاب کردند، وارد حوزه شوند. وی افزود: دومین اولویت ما در پذیرش، به گزینی و جذب نیروهای نخبگانی به ویژه در سطوح عالی است تا در کارویژه‌های در نظر گرفته شده فعالیت کنند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سومین اولویت پذیرش در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را مناطق محروم عنوان کرد و بیان داشت: ما با توجه به نیازهای منطقه ای و کشوری و در سطح ملی و بین الملل برنامه داریم و سهمیه ای را به مناطق کم برخوردار اختصاص داده ایم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱