به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

کتاب «حضرت آدم در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان»  منتشر شد

کتاب حضرت آدم

کتاب «حضرت آدم در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان (با رویکرد پاسخ به شبهات)» توسط انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «حضرت آدم در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان (با رویکرد پاسخ به شبهات)»، به قلم جمعی از اعضای دوره تربیت محقق تفسیر و علوم قرآن معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با مدیریت و راهنمایی سرکار خانم دکتر ریحانه سادات هاشمی (شهیدی) منتشر شد.

 این کتاب در سه فصل با عناوین «فرایند خلقت و مسائل ناظر بر آن»، «مسائل مربوط به خلقت و نبوت حضرت آدم» و «حقیقت بهشت آدم علیه السلام و کیفیت هبوط به زمین» در 312 صفحه تدوین شده است.  

 در خلاصه کتاب «حضرت آدم در قرآن با تأکید بر تفسیر المیزان (با رویکرد پاسخ به شبهات)» آمده است:

«قرآن مباحثی را پیرامون حضرت آدم علیه السلام به عنوان ابوالبشر مطرح کرده است که منابع و تفاسیر مختلفی بدان پرداخته اند. علامه طباطبائی رحمه‌الله‌علیه نیز با رویکردی عقلانی و با استفاده از روایات به این مباحث پرداخته است.

این پژوهش مباحثی پیرامون فرایند خلقت انسان، مسائل مربوط به خلافت و نبوت حضرت آدم علیه السلام، حقیقت بهشت آدم علیه السلام و کیفیت هبوط وی به زمین را در منابع مختلف بررسی کرده و با تکیه بر تفسیر المیزان در صدد پاسخ به شبهات مطرح شده پیرامون حضرت آدم علیه السلام برآمده است».

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱