جشن بزرگ غدیر با حضور طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا(س) برگزار شد

مراسم جشن عید غدیر

جشن بزرگ غدیر با حضور طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، جشن بزرگ غدیر با حضور طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، جناب آقای علی اصغر شعاعی قاری بین المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

روز غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت و یأس دشمنان از نگاه قرآن کریم است

در ادامه، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خیرمقدم به حاضران در جشن، عنوان کرد: روز غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت و یأس دشمنان از نگاه قرآن کریم است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: چه حادثه ای در غدیر اتفاق افتاد که این قدر باارزش بود و نعمت بر همه انسان‌ها تمام گشت؟ روز غدیر روز عدالت و حاکمیت و حکومت اسلامی است.

خانم برقعی

برقعی بیان داشت: آنچه دشمنان را مأیوس کرد و سبب شد نعمت بر همه انسان‌ها تمام شود، حاکمیت دین و حکومت و نظام اسلامی است که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله در روز غدیر خم، این رسالت را به اتمام رساند و برای بعد از خود، بحث حکومت و حاکمیت دین را تثبیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز غدیر خم، تعداد زیادی آمدند، بیعت کردند، عهد بستند و حاکمیت عدل و عدالت را تأیید و تثبیت کردند، اما همه می‌دانیم که یا این بیعت با دل نبود و صرفا با زبان و دست و جسم بود و یا اینکه به عهد و پیمان خود پایدار نماندند، اما شما با انقلاب اسلامی ایران و این انقلاب جهانی بیعت کردید و حاکمیت دین و اسلام را عهد بستید و تثبیت کردید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: اهل بیت و ائمه اطهار علیهم‌السلام تأکید و تعیین تکلیف کردند که در زمان غیبت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید به زیر سایه ولایت فقیه جامع الشرایط باشیم و ما بعد از چهل و چند سال از انقلاب اسلامی همچنان بر عهد و بیعت خود ایستاده ایم.

برقعی ادامه داد: در روایتی از امام محمد باقر علیه‌السلام آمده که حادثه غدیر خم شبیه سجده بر حضرت آدم است همچنان که ملائک سجده کردند، اما ابلیس سجده نکرد و رانده شد، در غدیر خم نیز عده ای حاکمیت را نپذیرفتند. حاکمیت عدل و عدالت و اسلام را تن ندادند و راه ابلیس را طی کردند و ابلیسیان در هر زمان با حاکمیت دین و عدالت مقابله خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان کسانی که در روز غدیر خم در آن حادثه بزرگ حضور نداشتیم، امروز جمع شدیم تا تجدید عهد و پیمان کنیم و با ولیّ فقیه و امام مسلمین تجدید عهد و پیمان ببندیم.

روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره چیستی علم

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه ولایت و عید غدیر خم، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله در روایتی فرمودند: «مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ وأعانَنا بِلِسانِهِ وقاتَلَ مَعَنا أعدَاءَنا بِيَدِهِ فَهُوَ مَعَنا فِي الجَنَّةِ في دَرَجَتِنا؛ هر كه در دل ما را دوست بدارد و با زبانش ياريمان رساند و در كنار ما عملاً با دشمنانمان بجنگد، در بهشت با ما هم‌درجه خواهد بود».

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما طلبه‌ها این مسئولیت را داریم که به صورت زبانی و عملی اهل بیت علیهم‌السلام را یاری کنیم و افتخار می‌کنیم که از پیروان ائمه معصومین علیهم‌السلام هستیم؛ گرچه عمل به دستورات ایشان مهم‌تر است.

اخوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اخوی به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در حکمت 423 نهج البلاغه اشاره کرد که فرمودند: «مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ، أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِيَتَهُ؛ وَمَنْ عَمِلَ لِدِينِهِ، كَفَاهُ اللَّهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ؛ وَ مَنْ أَحْسَنَ فِيَما بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ، أَحْسَنَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ؛ هر کسی كه درون و باطن خويش را اصلاح كند خداوند ظاهرش را اصلاح مى  نمايد و هركس براى دين خود كار كند خداوند كار دنيايش را سامان مى  بخشد و آن كه رابطه ميان خود و خدايش را اصلاح كند خداوند رابطه ميان او و مردم را اصلاح خواهد كرد».

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به دنبال ظاهر، تجملات و برتری و ... هستند تا به موقعیت و شرایط بهتری برسند، حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند ابتدا باطن خود را اصلاح کنید.

وی همچنین به روایت دیگری از حضرت امام علی علیه‌السلام اشاره کرد که در پاسخ به این سؤال که علم چیست؟، فرمودند: «أربَعُ كَلِماتٍ : أن تَعبُدَ اللّه َ بِقَدرِ حاجَتِكَ إلَيهِ، و أن تَعصِيَهُ بِقَدرِ صَبرِكَ عَلى النّارِ، و أن تَعمَلَ لِدُنياكَ بِقَدرِ عُمرِكَ فيها، و أن تَعمَلَ لاِخِرَتِكَ بِقَدرِ بَقائكَ فيها؛ چهار جمله: اين كه خدا را به اندازه نيازى كه به او دارى عبادت كنى، به اندازه طاقتى كه در برابر آتش دارى نافرمانيش كنى، براى دنيايت به اندازه عمرى كه در آن دارى كار كنى و براى آخرتت به اندازه مدّتى كه در آن هستى كار كنى».

برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به شرکت کنندگان، پخش کلیپ و اعطای هدیه به اسامی فاطمه و علی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱