مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تبیین کرد:

وظیفه خطیر بانوان در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی

خانم برقعی

خانم برقعی با اشاره به وظیفه خطیر بانوان در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی، گفت: راویان زندگی شهدا، نقشه راهی برای خود ترسیم کنند و اهداف این دوره را افق راه خود قرار دهند و این راه را پویا و زنده نگه دارند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در دوره حضوری «مهارت روایتگری» که ویژه طلاب، اساتید و کارمندان خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت دهمین اختر آسمان ولایت امام هادی علیه‌السلام، عنوان کرد: امروز وظیفه سنگینی به دوش بانوان طلبه است و شما خانواده شاهد و ایثارگر در این مسیر پیش گام بودید و این راه را ادامه خواهید داد.

وظیفه خطیر بانوان در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: اگر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در واقعه کربلا نبودند، چه کسی اخبار واقعه عاشورا را به ما منتقل می‌کرد؟، امروز نیز وظیفه سنگینی به دوش بانوان است تا در خط مقدم جبهه تهاجم فرهنگی حضور پیدا کنند.

برقعی تصریح کرد: ما امروز شرمنده شهدا هستیم و باید تمام تلاش خود را در پاسداری از خون شهدا به کار بگیریم.

وی به حدیثی از امام هادی علیه‌السلام اشاره کرد که فرمودند: اُذکرْ حَسَراتِ التَّفریطِ بأخذِ تَقدیمِ الحَزمِ؛ افسوس‌های ناشی از کوتاهی نمودن در کار را به یاد آر و دوراندیشی را در پیش گیر» و بیان داشت: ما مادران، خواهران و دختران خانواده شهدا و ایثارگران، پیغام شهدا را به نسل جدید منتقل نکردیم، اما امروز نباید فقط حسرت بخوریم، بلکه باید قصد و اراده کنیم و هم پیمان شویم تا مسیر جدیدی را در پیش بگیریم و حرکت جدیدی را آغاز کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد که خون شهدا پایمال شود و دشمنان ما برای زنان ما تصمیم بگیرند؛ اجازه نخواهیم داد که اهانت به قرآن کریم در کشورهای دیگر رسمیت پیدا کند و با منطق و استدلال‌های عقلی و منطقی با آنها مقابله خواهیم کرد؛ ما با تربیت صحیح فرزندان خود دین خود را به انقلاب اسلامی و شهدا و امام راحل(ره) ادا خواهیم نمود.

توصیه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به شرکت کنندگان دوره «مهارت روایتگری»

برقعی خاطرنشان کرد: شهدای والامقام، ما را می‌بینند و حرکات ما را نظاره گر هستند، قطعا دعای خیر شهیدان بزرگوار برای تلاش‌های ما در حفظ اسلام و انقلاب اسلامی مستجاب خواهد شد.

وی با اشاره به ارزشمندی دوره «مهارت روایتگری»، تصریح کرد: راوی زندگی شهدا و راوی دفاع مقدس بودن، عنوان کمی نیست و راویان زندگی شهدا باید قدر خود را بدانند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: بانوانی که در این دوره شرکت کردند، نقشه راهی برای خود ترسیم کنند و اهداف این دوره را افق راه خود قرار دهند و این راه را پویا و زنده نگه دارند.

شهدا ناظران و حافظان نظام جمهوری اسلامی هستند/نقش خود را در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی به درستی ایفا کنیم

برقعی بیان داشت: هر یک از ما در در نقش‌های متفاوتی که داریم، مسئول هستیم و باید بدانیم که بهترین و مهم ترین راه که به ما توفیق عمل به وظیفه را می‌هد، توسل به شهدا و اهل بیت علیهم‌السلام است که مسیر را به ما نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز ما در پیچ تاریخی هستیم، گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی فرمودند، قطعا نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این پیچ را به سلامت می‌گذراند، اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که ما برای گذر از این پیچ چه نقشی را ایفا می‌کنیم؟.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: خون شهدا پایمال نمی‌شود و شهدا ناظران و حافظان نظام جمهوری اسلامی هستند، اما مهم است که ما هم نقش خود را به درستی ایفا کنیم و این مسیر را با انرژی و توان مضاعف پیش ببریم.

برقعی به روایتی دیگر از امام هادی علیه‌السلام که فرمودند: «مَنِ اتَّقَی اللَّهَ یُتَّقَی وَ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ یُطَاعُ وَ مَنْ أَطَاعَ الْخَالِقَ لَمْ یُبَالِ سَخَطَ الْمَخْلُوقِینَ وَ مَنْ أَسْخَطَ الْخَالِقَ فَلْیَیْقِنْ أَنْ یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الْمَخْلُوقِین؛ هر کسی از خدا بترسد، مردم از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگار ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می‌شود»، اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی انسان مطیع پروردگار خود باشد، نه تنها انسان‌ها مطیع او می‌شوند که نظام هستی و عالم هستی مطیع او خواهند شد.

وی بیان داشت: امروز در مسیر سختی گام برداشتید و راه دشوار است اما ما امید به آینده داریم تا این پرچم به دست حضرت صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسد.

 تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱