جلسه هم اندیشی اساتید دوره عمومی برگزار شد

هم اندیشی اساتید دوره عمومی

معاون آموزشی تربیتی با اشاره به روایت مولی الموحدین علیه السلام «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً تَفَكَّرَ فَاعْتَبَرَ» به لزوم بصیرت افزایی بین طلاب توجه داد و بیان داشت: تفکر موجب اعتبار یعنی قدرت سنجش می‌شود و قدرت سنجش، سبب ایجاد بصیرت می‌شود‌.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه هم اندیشی اساتید دوره عمومی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی، معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزارشد.

معاون آموزشی تربیتی در این نشست با بیان مقام ومنزلت استاد گفت: استادی مقام ومنزلتی است که به تناسب آن تکالیف و حقوقی برای اساتید به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که اساتید در بعد تربیتی اسوه حسنه برای طلاب هستند، گفت: باید در مسایل مختلف هماهنگی بیشتری بین اساتید و مدیران مدارس وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی بر ضرورت ارتباط اساتید با طلاب و تلاش برای رفع مشکلات آنان اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید در ضمن اینکه وظیفه اصلی شان تربیت علمی و اخلاقی طلاب است باید مسائل روز جامعه را نیز بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار طلاب قرار دهند.

وی با اشاره به روایت مولی الموحدین علیه السلام که فرمودند: « رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً تَفَكَّرَ فَاعْتَبَرَ» به لزوم بصیرت افزایی بین طلاب توجه داد و بیان داشت: تفکر موجب اعتبار یعنی قدرت سنجش می‌شود و قدرت سنجش، سبب ایجاد بصیرت می‌شود‌. بصیرتی که مبتنی بر اعتبار و تفکر است و تفکر هم مبتنی بر داده‌های جامع و کامل است.

معاون آموزشی پژوهشی در پایان به سه محور تحصیل بصیرت اشاره کرد و گفت: محور اول، کسب معرفت و ایمان؛ محور دوم، تحصیل علم جامع و محور سوم، روشن‌بینی اعم از شناخت خودی و شناخت دشمن است که باید این مراحل با هم طی شود تا بصیرت حاصل شود.

در پایان این جلسه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات به بیان توضیحاتی درباره سامانه حضور وغیاب پرداخت و به سوالات اساتید در این زمینه پاسخ گفت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱