امضای تفاهم نامه همکاری میان جامعه الزهرا و کمیته امداد امام خمینی

تفاهم نامه همکاری بین جامعه الزهرا و کمیته امداد امام (15)

تفاهم نامه همکاری های فرهنگی پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام و کمیته امداد امام خمینی(ره) به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی پژوهشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) با تسلیت امام شهادت امام جواد علیه السلام گفت: آن امام همام  اخلاص را بالاترین و پرفضیلت ترین عبادت ها عنوان کردند و در روایتی مومن را نیازمند سه ویژگی دانسته اند؛ «المومن یحتاج الی ثلاث خصال؛ توفیق من الله  و واعظ  من نفسه و قبول ممن ینصحه. توفیق از سوی خدا، واعظی از درون خود و پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد.»

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام کمیته امداد را در خدمت رسانی به نیازمندان جامعه موفق و رو به رشد ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات به مردم باعث رضایت آنان می شود، رضایت مردم، امید و اعتماد آنها را در پی دارد و نتیجه امید و اعتماد داشتن جامعه ای کارآمد و با بهره وری بالا است. بنابراین در این زمینه نقش کمیته امداد پررنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان مند سازی آنها و رسیدگی به ساحت های مختلف نیاز انسان ها مانند ساحت عاطفی و تفکر و تعقل آنها تاکید دارند، بیان داشت:  متاسفانه آنچه امروز در جامعه مشاهده می کنیم این است که در این ساحت کم کار کرده ایم و حاضر نیستیم در این مورد هزینه کنیم.

خانم برقعی بالابردن سطح فرهنگ و تعقل و تفکر مددجویان را امری مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و به ویژه جامعه الزهرا به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع آماده همکاری با کمیته امداد در این زمینه است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای جامعه الزهرا علیهاالسلام تاکید کرد: در این مجموعه بزرگ از مهدکودک تا مقاطع عالی تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ویژه بانوان وجود دارد و افزون بر آن واحدهای مختلفی مانند بخش مشاوره  و مرکز آموزش های آزاد و مهارتی در حال فعالیت است که می تواند زمینه خوبی برای همکاری های طرفینی باشد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام راه اندازی مجمع خیرین را از برنامه های پیش روی این موسسه علمی عنوان کرد و گفت: در این زمینه به زودی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) این مجمع را راه اندازی خواهیم کرد.

در ادامه سیدمرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود در جامعه الزهرا علیهاالسلام در 25 هکتار زمین از مهدکودک تا سطوح عالی حوزه بسیار فراوان و شگفت انگیز است، گفت: این مجموعه جز با نفس قدسی حضرت امام خمینی (ره) و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی برپا نمی شد و در بازدیدی که از بخش های مختلف این موسسه داشتیم این نکته به وضوح قابل مشاهده است.

وی یکی از دغدغه های حضرت امام در سخت ترین شرایط را فرمان تاسیس کمیته امداد دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید و کمیته امداد در اسفند همان سال تاسیس شد که این نشان دهنده نگاه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی به وضعیت معیشتی مردم و اهمیت کار کمیته امداد است.

بختیاری توانمندسازی همراه با تکریم مددجویان از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: ما کمیته امداد را عبادتگاه می دانیم چرا که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست.

وی افزود: در بخش ایتام، مسائل بسیار تلخ و شیرینی دیده می شود که انگیزه ما را برای کار در این مجموعه بیشتر می کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در کمیته امداد علاوه بر نیازهای جسمی و مادی توجه ویژه ای هم به نیاز های روحی مددجویان داریم که در تفاهم نامه ای که امروز امضا خواهیم کرد در این عرصه گام خواهیم برداشت.

وی با اشاره به این که بیش از 50 درصد مددجویان کمیته امداد از مادران هستند، تاکید کرد: از این رو تلاش می کنیم تا با تقویت مشاغل خانگی، نقش مادر بودن خانم ها در خانواده ها کمرنگ نشود و در این زمینه موفقیت های خوبی نیز کسب کرده ایم.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

 

  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱