حجامت ویژه طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا(س)

حجامت

حجامت ویژه طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تخفیف 40 درصد در بهداری این مؤسسه علمی حوزوی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم زهرا احسانی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: برنامه حجامت ویژه طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی اداره خدمات، رفاه و سلامت طلاب انجام می‌شود.

رئیس اداره خدمات، رفاه و سلامت طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به روش درمانی حجامت در پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها، گفت: حجامت  در راستای درمان برخی از بیماری ها به کار می‌رود و به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار علیهم‌السلام آمده است.

احسانی با بیان جایگاه و فضیلت حجامت در طبّ اسلامی، خاطرنشان کرد: در طب اسلامی و منابع مذهبی توصیه‌های فراوانی به انجام حجامت شده است و در این زمینه بیش از پانصد روایت مطرح است که در کتاب «حجامت از دیدگاه اسلام» جمع آوری شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در روایتی که در کتاب شریف نهج الفصاحه آمده پنج چیز را از سنت‌های پیامبران الهی معرفی کرده اند و فرمودند: ”خمْسٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلینَ: اَلْحَیاءُ وَ الْحِلْمُ وَ الْحِجامَهُ وَ السِّواکُ وَ التَّعَطُّرُ“ پنج چیز از سنت‌های پیغمبران است: حیا، حلم، حجامت، مسواک و عطر زدن» (نهج الفصاحه، ص ۴۶۲، ح ۱۴۶۳).

رئیس اداره خدمات، رفاه و سلامت طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «اِحتَجِموا إذا هاجَ بِكُمُ الدَّمُ ؛ فَإِنَّ الدَّمَ رُبَّما تَبَيَّغَ بِصاحِبِهِ فَيَقتُلُهُ؛ اگر خون درونتان به جوش می‌آید، حجامت کنید، چرا که خون، گاه ممکن است دردرون شخص، طغیان کند و وی را بکشد».

احسانی یادآور شد: زمان انجام حجامت روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 خرداد و دوشنبه و سه شنبه 5 و 6 تیر، ساعت 8 تا 12 است.

وی در پایان بیان داشت: متقاضیان جهت دریافت نوبت می‌توانند روزهای اداری ساعت 8 تا 12 با شماره تلفن 32112145 تماس بگیرند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱