فعال فرهنگی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:

موضوع حجاب مسئله ای تمدن ساز است

کرد زابلی

کرد زابلی با بیان اینکه امروز حجاب به موضوع استراتژی سیاسی تبدیل شده است، گفت: امروز موضوع حجاب مسئله‌ای تمدن ساز است و با توجه به شرایط امروز کشور و اغتشاشات سال گذشته، وظیفه مردم انقلابی و مسئولان بیشتر و پررنگ‌تر شده است.

به گزارش روابط عمومی، فرحناز کرد زابلی دبیر و فعال فرهنگی زاهدان در سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی که از سوی مرکز آموزش های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: امروز که سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است، موهبت و توفیقی الهی نصیب ما شده که در چنین روزی در این همایش حضور داریم و امیدواریم رهروان خون شهدا برای پایداری نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنانی فرمودند: «در آن میدان‌هایی که این محدودیت طبیعی و فطری برای زن و مرد وجود ندارد و همه می‌توانند وارد شوند، زنان باید وارد شوند، تحقیقات را گسترده و میدان را پر کنند. نیمی از استعداد یک کشور، مربوط به زنان است»؛ این دید وسیع و نگاه بلند رهبر معظم نسبت به زنان است و همین باعث شده که ما تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت داشته باشیم.

دشمنان سعی می‌کنند که ارزش الهی را از زن بگیرند

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان که بیش از 12 سال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، تصریح کرد: شخصیت، حیا، ارزش متعالی و مقام اصیل زن ایرانی محترم، زنده و مصون است، امروز در دامان زن مسلمان، مهد فضیلت و کرامت و مبدأ معراج انسان ها و آزادگانی است که در راه خدا به اوج عظمت راه یافتند.

کرد زابلی افزود: امروز دشمنان سعی می‌کنند که ارزش الهی را از زن بگیرند و مقام والای زن را تضعیف کنند و با استفاده از انواع مدل های بی عفتی و بی حجابی به سمت بدبختی و جلوه گری سوق دهند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مادر و زن باید آگاه و هوشیار باشیم که زن برای رسیدن به عبودیت حق و کمال حقیقی خلق شده و به فرموده امام خمینی(ره)، از دامن زن است که مرد به معراج می رود.

زن محور توسعه است/نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام جمهوری اسلامی

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: زن انسانی هنرمندی است و می‌تواند با یک دست گهواره تکان دهد و با دست دیگر دنیا را به حرکت درآورد.

کرد زابلی با بیان اینکه زن تربیت کننده جامعه است و از طرف دیگر تأثیرگذاری مستقیمی بر جامعه دارد، گفت: زن محور توسعه است و هرگز نباید نقش ارزنده زنان را در طول تاریخ انقلاب اسلامی نادیده گرفت.

وی تأکید کرد: زن نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است، بلکه در تثبیت و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران حرف نخست را زده است و در صحنه های انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های مختف نقش بر آب کرده است.

امروز تربیت نسل انقلابی به دوش زنان ایرانی اسلامی است

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امروز تربیت نسل انقلابی به عهد ما زنان است، در روزگاری که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی سعی دارد که الگوی زن مسلمان را تغییر دهد و عفاف، حجاب و عصمت زنان را هدف قرار داده است.

کرد زابلی تصریح کرد: نباید نقش ارزنده زنان را در طول تاریخ اسلامی که همواره در کنار مردان برای به ثمررساندن انقلاب اسلامی، تلاش کردند، فراموش کنیم، آنان در تداوم انقلاب حرف اول را زدند و با حضور در صحنه‌های انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی بیان کرد: امروز تربیت نسل انقلابی بر دوش زنان ایرانی اسلامی است و در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب سعی دارد تا الگوهای مبتذل را به جهانیان معرفی کند، بنابراین در عصر ارتباطات و گسترش فضای مجازی در ابتدا باید سبک و سیره زنان بهشتی، مانند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را به‌عنوان الگو برای دختران به‌خوبی معرفی و تبیین کنیم و سپس سطح آگاهی و اطلاعات آنان را ارتقا بدهیم.

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: والدین باید فرزندان خود را به‌گونه‌ای تربیت کنند تا حیا و عفت برای آنان ارزش تلقی شود؛ با شناخت ضدارزش‌ها و ارزش‌های دینی و مذهبی و ارتقای سطح آگاهی نسبت به این مسائل، بدون شک هیچ‌کس نمی‌تواند بر آنان تأثیرات منفی بگذارد.

وی با بیان اینکه ایران مردمانی اصیل، نجیب و متعهد و متعصب دارد و همین خصلت ها ایران را شکست ناپذیر کرده است، خاطرنشان کرد: موضوع کشف حجاب رضاخانی که ترویج فساد و بی بندوباری بود عاملی بزرگ برای شکست رژیم فاسد پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شد و غیرت مردان و زنان در این وادی مثال زدنی است.

حجاب به موضوع استراتژی سیاسی تبدیل شده است/ موضوع حجاب مسئله ای تمدن ساز است

کرد زابلی تصریح کرد: حجاب از یک موضوع ارزشی و اخلاقی صرف خارج شده است و به یک موضوع استراتژی سیاسی تبدیل شده و فوق مسئله امینیتی است.

وی تأکید کرد: امروز موضوع حجاب مسئله ای تمدن ساز است و با توجه به شرایط امروز کشور و اغتشاشات سال گذشته، وظیفه مردم انقلابی و مسئولان بیشتر و پررنگ تر شده است.

پرچمدار نهضت زهرایی خواهیم بود

این فعال فرهنگی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همه ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر باید اقدام کنیم اما نه به این‌گونه که نتیجه معکوس بدهد. باید در جامعه آسیب شناسی و نقاط آسیب پذیر انسانی شناسایی شود.

کردزابلی با بیان اینکه ما زنان و دختران ایران اسلامی پرچمدار نهضت زهرایی خواهیم بود، تصریح کرد: زنان تأثیرگذار باید الگو و اسوه باشند و با مشتی محکم با حجاب و عفاف خود بر دهان دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی پایداری کنیم و در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سراسر ایران تلاش کرده و همچنین همت همه مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱