مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مطرح کرد:

قرآن کریم بهترین منبع برای ارائه سبک زندگی است/الگوی زن مسلمان برگرفته از قرآن کریم است

بهرامی

خانم بهرامی با بیان اینکه قرآن کریم بهترین منبع برای ارائه سبک زندگی است، گفت: الگوی زن مسلمان، الگوی برگرفته از قرآن کریم است که در نهایت سبک زندگی بانوی مسلمان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه بهرامی در دومین روز پیش رویداد فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «الگوسازی سبك زندگی بانوی مسلمان که با حضور بانوان طلبه در سالن اجتماعات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، به موضوع «نقش قرآن در سبک زندگی بانوی مسلمان» اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم الگوی زن مسلمان را بفهمیم، می‌توان به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله اشاره کرد که فرمودند: «أَیهَا النَّاسُ إِنَّکمْ فِی زَمَانِ هُدْنَةٍ وَ أَنْتُمْ عَلَی ظَهْرِ السَّفَرِ وَ السَّیرُ بِکمْ سَرِیعٌ فَقَامَ الْمِقْدَادُ فَقَالَ یا رسول‌الله مَا دَارُ الْهُدْنَةِ قَالَ دَارُ بَلَاءٍ وَ انْقِطَاعٍ ِاذَا الْتَبَسَتْ‏ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ؛ ای مردم! شما در منزل آرامش و صلح هستید و شما در حال سفرید، شما را به شتاب می‌برند. مقداد عرض کرد: ای پیامبر خدا! آرامش و صلح یعنی چه؟ پیامبر فرمود: «دنیا» سرای تلاش و سپری شدن است، پس، هرگاه فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تار شما را فراگرفت به قرآن روی آورید که آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته است و شاکی و خصمی است که شکایتش قبول می‌شود. هر که آن را پیش روی خود قرار دهد، او را به‌سوی بهشت راهنمایی کند».

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: در این روایت، زمان حال پیش بینی شده و تشخیص این زمان در بیش از هزار و 400 سال قبل، نوعی اعجاز غیبی است.

قرآن کریم بهترین منبع برای ارائه سبک زندگی است

بهرامی خاطرنشان کرد: جنگ نظامی شرایط مشخصی دارد، اما جنگ شناختی به مخاطب می‌گوید راجع به چه چیزی فکر کند و اندیشه و فکر فرد را به دست می‌گیرد و از بزرگترین فتنه هاست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بهترین منبع برای ارائه سبک زندگی است، تأکید کرد: قرآن کریم کتاب خداوند است که به صورت جامع، به همه نیازهای بشر برای رسیدن به سعادت پاسخ داده است. اگر می‌خواهیم سبک زندگی بانوی مسلمان را بدانیم بهترین منبع، قرآن مجید است.

سبک زندگی بانوی مسلمان باید قرآنی باشد

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه سبک زندگی بانوی مسلمان باید قرآنی باشد، گفت: هر که ملازم اهل بیت علیهم‌السلام باشد، یعنی همه زندگی او بر اساس قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام است.

بهرامی با اشاره به واژه «فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ»، افزود: قرآن کریم شفاعت کننده است و اگر سبک زندگی ما قرآنی شد و قرآن کریم را کتاب قانون زندگی قرار دهیم، مشمول شفاعت قرآن کریم می‌شویم.

وی اضافه کرد: قرآن کریم، تمام مباحث بینشی و توحیدباوری را مطرح کرده است و اگر بخواهید در مسیر دین، حقیقت و سعادت حرکت کنید، همه مسیر را به انسان نشان می‌دهد.

جامعیت قرآن کریم/ آیات سبک زندگی را از قرآن کریم استخراج کنید

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جامعیت قرآن کریم، بیان داشت: قرآن کریم در همه مباحث اعتقادی، رفتاری، زندگی زناشویی، فرزندداری، تربیت فرزند، حضور در اجتماع، رابطه شاگرد و استاد، سیاسی، خروج از ظلمت و در همه زوایای زندگی، الگو و سبک زندگی دارد.

بهرامی با اشاره به آیه 187 سوره بقره که خداوند متعال فرمود: «هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُن‏»، عنوان کرد: فرزندان ما باید یاد بگیرند که همدیگر را به تکامل برسانند.

وی توصیه کرد: آیات سبک زندگی را از قرآن کریم استخراج کنید، چگونگی راه رفتن خانم ها، چگونگی گفتار یک خانم مسلمان و آیات بسیاری در این رابطه وجود دارد. قرآن کریم، جامع همه آن چیزی است که زن مسلمان برای رسیدن به سعادت و رسیدن به آرامش و آسایش نیاز دارد.

رهبر انقلاب مدظله‌العالی: «آینده این ملت، انقلاب و جهان به قرآن وابسته است»

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «قرآن یک سفره ای است که انداخته شده است برای همه طبقات؛ یعنی یک زبانی دارد که هم زبان عامه است و هم زبان فلاسفه و هم زبان عرفانی اصطلاحی است و هم زبان اهل معرفت به حسب واقع است» حضرت امام در تفسیر حمد می‌فرمایند: «قرآن یک سفره ای است که خدا پهن کرده برای همه بشر، یک سفره پهنی است که هر کس به اندازه اشتهایش از آن می‌تواند استفاده کند».

وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیز می‌فرمایند: «آینده این ملت، انقلاب و جهان به قرآن وابسته است. امروز شعار دنیاى اسلام باید بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد»؛ امروز دشمنان با استفاده از جملات رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله، برنامه ریزی می‌کنند.

بهرامی تصریح کرد: ظرایف و لطایف قرآن کریم، سبک زندگی و جایگاه زن و همچنین زوایای مختلف زندگی یک زن را از آیات قرآن کریم استخراج کنید.

آیا سبک زندگی ما قرآنی است؟/مهجوریت قرآن کریم در زندگی ما مسلمانان

وی در پاسخ به این سؤالات که آیا سبک زندگی ما قرآنی است؟؛ چرا با وجود کتاب و قانون خدا، به آسایش و سعادت نرسیدیم؟؛ چرا قرآن کریم کتاب زندگی زن مسلمان نیست؟؛ چرا هنوز نتوانستیم قرآن کریم را در زندگی پیاده کنیم؟، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 30 سوره فرقان می‌فرماید: «وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً». قرآن کریم به دست ما رسیده، اما ما قرآن کریم را مهجور کردیم و آن را کنار گذاشتیم.

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توضیح داد: مهجور کردن قرآن به معنای رویگردانی و دوری کردن از آن است، پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله از ما مسلمانان شکایت می‌کند که قرآن کریم در خانه ما هست اما از آن استفاده نمی‌کنیم.

بهرامی با اشاره به ابعاد مهجوریت قرآن در تلاوت، استماع، حفظ، تدبر، تفسیر، عمل، گفت: مهجوریت در تلاوت، استماع، حفظ، تدبر و تفسیر به مهجوریت در عمل به قرآن می‌انجامد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان زن مسلمان برای اینکه به سبک زندگی قرآنی برسیم، باید قرآن کریم را از مهجور بودن دربیاوریم و درک صحیح و استفاده شایسته از قرآن کریم داشته باشیم.

شرایط ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شرایط و علائم ظهور، عنوان کرد: شرایط ظهور، شرط تحقق حکومت مهدوی است و تا زمانی که شرایط محقق نشود، ظهور اتفاق نمی افتد.

بهرامی افزود: دو شرط ظهور الهی است که محقق شده است، از جمله اینکه حکومت مهدوی قانون جامع می‌خواهد که قرآن کریم است، همچنین حکومت مهدوی، رهبری لایق و الهی می‌خواهد که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند.

وی اضافه کرد: ظهور حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دو شرط بشری هم دارد که باید محقق شود تا حضرت ظهور کنند، اولین شرط اقبال عمومی مردم، رشد عمومی و پذیرش مردم است، یعنی دل‌های ما باید برای ظهور آماده شود. همچنین مردم باید به بلوغ فکری برسند و در جهت آماده سازی و زمینه سازی ظهور حرکت کنند.

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بانوی مسلمان باید آماده پذیرش مهدویت باشد، اظهار داشت: یاران امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف 313 نفر هستند که 50 نفر آنها خانم هستند، این رویداد می‌تواند هزاران زن مسلمان آماده سربازی در حکومت مهدوی را فراهم کند.

بهرامی تصریح کرد: مردم سال 60 هجری چون پذیرای حکومت امام خود نبود، امام عصر خود را به شهادت رساندند. آنها به ظاهر مسلمان بودند، اما امام خود را شهید کردند. این مقبولیت و پذیرش عمومی باید توسط بانوان مسلمان صورت بگیرد.

وی به روایتی از امام هادی علیه‌السلام اشاره کرد که می‌فرمایند: «هو الّذِی یَجمَعُ الکَلِمَ و یُتِمَّ النِّعَمَ و یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ و هُو مَهدیّکُمُ المُنتَظَر؛ یعنی او (مهدی عج) کسی است که کلمات (خدا) را تجمیع می‌کند و نعمت‌ها را به تمام و کمال می‌رساند؛ خداوند به وسیلۀ او احقاق حق می‌کند و باطل را می‌زداید و اوست مهدی منتظَر شما».

الگوی زن مسلمان برگرفته از قرآن کریم است

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: الگوی زن مسلمان، الگوی برگرفته از قرآن کریم است که در نهایت سبک زندگی بانوی مسلمان را تشکیل می‌دهد. الگوی سوم زن مسلمان زنی است که قرآن کریم را در زندگی خود پیاده کرده است.

بهرامی در پایان تأکید کرد: این رویداد باید زمینه ساز این باشد که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از غربت دربیایند و این وعده الهی است و به زودی محقق خواهد شد.

تصویر خبر 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱