معاون آموزش و تربیت جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

راه‌اندازی پویش طرح‌ها و ایده‌های اساتید در راستای رشد اخلاقی و تربیتی طلاب

افتخار یوسفی

خانم یوسفی با اشاره به اینکه امروز با تهدید فضای مجازی، فتنه‌های فتنه‌گران و وسوسه‌های شیطان‌صفتان مواجهیم و راهی به جز مجهز شدن به سلاح اخلاص و تقوا نداریم، گفت: همفکری و همیاری اساتید در ارائه راهکارها و ایده‌های مناسب برای رشد اخلاقی و تربیتی طلاب، ما را از خرد جمعی بهره‌مند ساخته و در تحقق اهداف عالیه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یاری خواهد کرد.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخاریوسفی در مراسم نکوداشت مقام استادی و تجلیل از مقام شامخ اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی معاونت آموزش و تربیت این مؤسسه علمی حوزوی و با حضور علما و فضلای حوزه‌های علمیه و اساتید و مدیران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با تبریک روز معلم به پرچمداران عرصه علم و آگاهی و طلایه داران مسیر تهذیب و تربیت گفت: شما اساتید مصداق این آیه «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» هستید و آنچه ما از شما آموختیم، چراغ هدایت و درس زندگی بود.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: امروز که هجمه‌های دشمن بیش از پیش، جوانان پاک این مرز و بوم را نشانه رفته است، ضرورت حضور فعالانه‌تر شما اساتید ارجمند و تلاش مضاعفتان برای رشد معنویت و اخلاق در طلاب و مزین کردن آنها به آداب بندگی و عبودیت که عین عزت و سربلندی است، دوچندان شده است.

یوسفی ادامه داد: در زمانی که حدود ۱۵ سال از بیان هشدارآمیز مقام معظم رهبری که فرمودند مسئول دینداری مردم، روحانیت است، می‌گذرد و تا سطح مطلوب بسی فاصله داریم؛ عزم‌ جزم و همت بلندی لازم است تا طی مسیر راه‌های نرفته سرعت بگیرد و گام‌های حرکت پرتوان و محکم یکی پس از دیگری طی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با تهدید فضای مجازی، فتنه‌های فتنه‌گران و وسوسه‌های شیطان‌صفتان مواجهیم، خاطرنشان کرد: راهی نداریم جز آنکه بیش از پیش، خود را به سلاح اخلاص و تقوا مجهز سازیم و با توکل و توسل از محضر حق استمداد کنیم تا بتوانیم مصداق «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» باشیم و با نگاه اینکه تمام جامعه خانواده ما هستند، تلاش کنیم مصداق آیه شریفه «قوا انفسکم و اهلیکم نارا وقودها الناس و الحجاره» باشیم.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در این فضا قطعا همفکری و همیاری شما در ارائه راهکارها و ایده‌های مناسب برای رشد اخلاقی و تربیتی طلاب، ما را از خرد جمعی بهره‌مند ساخته و در تحقق اهداف عالیه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یاری خواهد کرد.

یوسفی با اشاره به راه‌اندازی پویش طرح‌ها و ایده‌های اساتید در راستای رشد اخلاقی و تربیتی طلاب در دو هفته اخیر، اظهار داشت: ایده ارتقای هویت طلبگی، توسعه فردی، طرح مادرانه، رویش اخلاق، تقویت اعتماد به نفس در سایه قانون و برخی ایده‌های دیگر مطالب ارزشمندی بود که از سوی اساتید محترم به دست ما رسید و از دیگر اساتیدی که می‌توانند با نظرات ارزشمندشان، ما را در مسیر برنامه‌ریزی، حرکت بهتر و جهت‌دهی به طلاب همراهی کنند، دست یاری می‌طلبیم.

وی در پایان از اساتید این مجموعه علمی خواست در برنامه تدریس و آموزش خود مصداق این کلام زیبای استاد باشند که فرمود: «من ستایشگر آن معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه‌ها را».

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱