با حضور طلاب مرکز تخصصی حکمت اسلامی برگزار شد؛

بازدید علمی از مجمع عالی حکمت اسلامی

مجمع عالی حکمت اسلامی

تعدادی از طلاب سطح سه و چهار مرکز تخصصی حکمت اسلامی از مجمع عالی حکمت اسلامی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، طلاب مرکز تخصصی حکمت اسلامی روز پنجشنبه 19 مهرماه در مجمع عالی حکمت اسلامی حضور یافتند و از این مجموعه بازدید کردند.

در این بازدید تعدادی از طلاب سطح3 و سطح4 این مرکز به همراه مدیر و برخی مسئولان مرکز پس از شرکت در نشست علمی ـ پژوهشی «بررسی تطبیقی نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری» که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رمضانی و استاد عبدالرسول عبودیت برگزار شد، از بخش‌های مختلف مجمع بازدید کردند.

در این بازدید جناب آقای خراسانی، مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی، این مجمع را بزرگترین مرکز حکمی جهان تشیّع نامید و گزارشی از فعالیت‌های مجمع ارائه کرد.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با اشاره به اینکه این مجمع فعالیت خود را از سال 84 تحت اشراف و نظارت حضرات آیات عظام جوادی آملی و مصباح یزدی آغاز کرده است، به معرفی هیئت مؤسس و اعضای آن پرداخت.

خراسانی به منظور معرفی توان و بنیه علمی مجمع به عملکرد، فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجمع اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای آزاد اندیشی و کرسی آزاد اندیشی، برگزاری جلسات علمی در طول سال به صورت یک هفته در میان و انتشار دو نشریه علمی معتبر از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

وی افزود: تأسیس کتابخانه تخصصی علوم عقلی با 20 هزار جلد عنوان کتاب از دیگر دستاوردهای این مجمع است که دارای امکاناتی از جمله میز امانات و سالن مطالعه و همچنین خدمات ارائه شده در سایت به منظور جستجوی دقیق تر و بهتر کتاب است.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی همچنین به نگهداری از دستنوشته‌های اساتید بنام ـ که تا کنون تا جایی منتشر نشده است  ـ در این کتابخانه اشاره کرد و در ادامه تولید نرم افزارهای صوتی ـ تصویری علوم عقلی در این مجمع را مورد توجه قرار داد.

خراسانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در این مجمع برگزار می‌شود، تصریح کرد: انتشارات این مجموعه از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون موفق به انتشار 40 عنوان کتاب تخصصی شده است.

وی بیان داشت: از دیگر دستاوردهای مجمع، تأسیس واحد مشاوره علمی به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی است که به علاقه مندان مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی همچنین به برگزاری همایش‌های ملی مانند حکیم طهران اشاره که دارای 16 پیش نشست بود و ادامه داد: موضوع فلسفه و کودک یکی از محورهای فعالیتهای علمی در این مجمع است، همچنین در این مجمع، گروه‌های علمی فلسفه سنّتی و فلسفه مضاف در حال فعالیت هستند.

در ادامه، سرکار خانم فیضی ضمن قدردانی از همکاری مجمع عالی حکمت با اشاره به اینکه در مرکز تخصصی حکمت اسلامی حدود 300 طلبه در دو مقطع سطح3و4 مشغول تحصیل در رشته‌های فلسفه و کلام هستند، ابراز امیدواری کرد که با افزایش همکاری‌های علمی زمینه مناسبی برای ارتقای کیفی فعالیت‌های علمی طلاب فراهم شود.

آقای خراسانی نیز آمادگی مجمع عالی حکمت اسلامی را برای همکاری با مرکز تخصصی حکمت اسلامی در برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها اعلام کرد.

طلاب از محیط مجمع، مخزن کتابخانه و سالن مطالعه بازدید کردند و با امکانات و خدمات مجمع آشنا شدند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱