به همت مدرسه علمیه طیّبات صورت گرفت:

برگزاری سه کارگاه آموزشی در یک روز

5bbdd51727bce-500x396

سه کارگاه آموزشی به طور همزمان با هدف توانمندسازی علمی  پژوهشی طلاب در مدرسه علمیه طیّبات برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سه کارگاه آموزشی به طور همزمان با هدف توانمندسازی علمی پژوهشی طلاب، روز پنجشنبه 19 مهرماه از سوی مدرسه علمیه طیّبات در سالن های مختلف آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

نخستین برنامه، کارگاه «لغت شناسی» با حضور دکتر ملکی نهاوندی از ساعت 8 تا 10 برگزار شد که این کارگاه در راستای کارگاه های مقدماتی و تکمیلی برای طلاب نیسمال یک تا پنج مدرسه طیّبات اجرا شد.

کارگاه «شیوه‌های مراجعه به کتابخانه» از دیگر برنامه های این مدرسه ویژه طلاب ورودی نیمسال اول ۹۸-۹۷ بود که سرکار خانم پاسبانی به ارائه موضوع در این کارگاه پرداخت.

در این کارگاه پس از توضیح رده بندی کتاب‌ها، طلاب با روش جستجو در اطلاعات کتابخانه با برنامه سیمرغ آشنا شدند، همچنین سرکار خانم پاسبانی با شرح پایگاه‌ها، نحوه جستجو کردن پایان‌نامه‌ها، سی‌دی‌ها، کتاب‌ها و همچنین نحوه امانت گرفتن از طریق برنامه سیمرغ را توضیح داد.

سومین برنامه، کارگاه «مرجع و منبع‌شناسی» بود که با حضور استاد بذر افشان برای طلاب دوره گرایشی و طلاب دارای درس روش تحقیق برگزار شد.

استاد بذر افشان پس از تعاریف طبقه‌بندی منابع به تبیین شناخت منابع، انتخاب منابع برتر، روش‌های استفاده از منابع و واژه‌نامه‌ها  و روش استناد به منابع پرداخت.

در این کارگاه طلاب با نرم‌افزارهای مختلف، بیش از 50 سایت و لینک برای موضوعات فقهی و غیره جهت بهره‌برداری برای مقالات آشنا شدند.

ادامه این کارگاه که مورد استفاده بسیار زیاد مخاطبان واقع شده بود، روز پنجشنبه 26 مهرماه با موضوع نرم‌افزارها، نرم‌افزارهای آنلاین و بانک‌های اطلاعاتی برگزار می‌شود.

شرکت در کارگاه‌های فوق برای عموم طلاب آزاد بود، ضمن اینکه کارگاه «مرجع و منبع‌شناسی» نیز در صورت وجود ظرفیت، برای اساتید و طلاب مدارس و مراکز دیگر آزاد است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱