قرائت میثاق‌نامه و مطالبات بانوان طلبه و دانشجویان استان قم در مراسم عهد مهدوی

مراسم عهد مهدوی14

اساتید،طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و بانوان فرهیخته ایران اسلامی، میثاق‌نامه و مطالبات خود در مراسم عهد مهدوی قرائت کردند و به عهدهای خود با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف لبیک گفتند.

به گزارش روابط عمومی، در مراسم عهد مهدوی که از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با حضور بیش از هزار نفر از بانوان طلبه و دانشجویان استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عهدنامه ای جهت مطالبات اساتید،طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و بانوان فرهیخته ایران اسلامی قرائت شد.

در این عهدنامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران به دستور مبارک حضرت ولیّ‌عصر «ارواحنا فداه» و بنا به فرموده ایشان که «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه؛ به مردم بگو به این مسجد رغبت کنند و گرامی‌اش بدارند»؛

ما زنان آزاده و تربیت یافته مکتب فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در این مکان مقدس گرد هم آمده‌ایم تا ندای «لبیک یا مهدی» سر دهیم و با امام زمانمان عهد ببندیم تا در این زمانه پر از ظلمی که دنیای غرب به ماهیت زن و نهاد خانواده وارد آورده است از هویت زن آگاه و بانشاط مسلمان در خانواده مهدوی دفاع نماییم و با همه توانمان در گسترش فرهنگ عفاف‌وحجاب و پیشرفت جامعه اسلامی تلاش نماییم.

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اوفوا بعهدی اوفِ‌ بعهدکم» به عهد من وفا کنید تا من هم به عهد و پیمان شما وفا کنم.

آقاجان! ما آمده‌ایم بگوییم بر سر پیمان هستیم.

ای مولای ما و ای صاحب عالم! با تمام وجودمان عهد می‌بندیم تا آخرین لحظه از عمرمان در مسیر قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام قدم برداریم و تا آخرین نفس پای کار انقلاب و نظام اسلامی که به برکت خون شهدا به دست آمده است، بمانیم.

عهد می‌بندیم که عباس‌گونه و زینب وار تمام همتمان را برای اعتلای امر ولایت و ظهور شما به کار گیریم...

آقای غریبم، مهدی جان! آمده‌ایم تا با اشک چشمانمان و خون دل‌هایمان با شما پیمان ببندیم و بگوییم تا پای جان، دست از حمایت و یاری شما بر نخواهیم داشت...

زنان میهن اسلامی می‌دانند که بانویشان حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اسوه حجاب و عفاف است؛ ایشان در سخت‌ترین شرایط حرکت و قیام سیدالشهدا علیه‌السلام از حجاب حراست کردند، لذا ما بانوان ایران اسلامی، عهد می‌بندیم برای حفظ حجاب و عفاف تلاش نماییم و زینب‌گونه پای آرمان‌های الهی خود بایستیم.

اکنون که دشمنان اسلام با تمام توان، سعی در القاء تفکرات انحرافی و دور نمودن خانواده‌ها از سبک زندگی مهدوی دارند عهد می‌بندیم لحظه‌ای فرهنگ نامأنوس و غلط غرب، ما را از اعتقادات دینی خود دور نکند.

برای ظهور و فرج می‌توان دعا کرد، می‌توان امیدوار بود، می‌توان «گره گشایی» کرد و باید برای آن هم قسم شد.

آمدیم هم پیمان شویم!

به نیت ظهورت به مظلوم، یاری برسانیم.

به نیت فرجت، با غمگینان هم‌دردی کنیم.

برای جهاد علمی گام برداریم.

به کسب علم بپردازیم.

فرزندانمان را برای سربازی‌ات بالنده کنیم و مایه آرامش همسرانمان باشیم.

اسلام ناب، چنین بانوانی را در طول دوران‌های مختلف، کم نداشته است و امروز هم همچنان در دامان خود می‌پروراند. انقلاب اسلامی، به چنین بانوانی می‌بالد که در زیر سایه چادر مادرتان در بندگی به عرش می‌رسند و خانواده‌ای آماده برای ظهورتان را مهیا می‌کنند.

در بخش دوم این متن، مطالبات بانوان طلبه و دانشجویان فرهیخته درباره عفاف و حجاب ذکر شده و آمده است:

عفاف و حجاب از اصول مسلم، مبرهن و مصرح در احکام دین مبین اسلام است که قرآن کریم، مؤمنین و مؤمنات را برای مصونیت و محفوظ ماندن از دام‌های شیطانی، اغواگرای، هوس‌بازی، شهوت‌رانی و سایر گناهان و ناپاکی‌های نشأت گرفته از بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی‌عفتی به پاسداشت این حریم و حرمت‌ها فراخوانده و حکومت اسلامی به عنوان متولی برپایی احکام اسلامی، موظف به حفظ جامعه اسلامی از بی‌بندوباری‌ها و ولنگاری‌ها است که قطعاً آسیب‌های فراوانی در سلامت اخلاقی جامعه و امنیت خانواده‌ها در پی دارد و نیازمند تصویب و اجرای قانون رعایت عفاف و حجاب و نظارت بر حسن اجرای آن است.

لذا ما اساتید، دانشجویان، طلاب و بانوان فرهیخته میهن اسلامی در روز تأسیس مسجد مقدس جمکران، مطالبات حجاب و عفاف خود را در این تومار بیان داشته و تا روز عفاف و حجاب ۲۱ تیرماه از مسئولان بزرگوار قوه مقننه، مجریه و قضائیه درخواست می‌نماییم در تحقق این امور، تمام همت خود را به کار گیرند:

۱. احیا و قانونی کردن گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر با روش‌ها و رویکردهای جدید و مؤثر با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه، سپاه و نیروی انتظامی در این امر

۲. حضور گشت‌های نیروی انتظامی در مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد، مراکز خرید، بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌های داخل و خارج از شهرها و مهیا کردن شرایط حضور گشت‌های مردمی بسیج و حمایت قانونی و اجرایی از آنها

۳. اجباری شدن رعایت حجاب اسلامی در اداره‌جات دولتی و خدمات عمومی

۴. الزام رعایت حجاب اسلامی و عفاف توسط دختران و پسران در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی

۵. ایجاد مکان مناسب مخصوص دوچرخه سواری بانوان و جلوگیری از دوچرخه سواری آنان با پوشش ناصحیح در مکان‌های عمومی

۶. تذکر و برخورد قانونی با بانوانی که در خیابان و بوستان‌ها، خودروی شخصی یا عمومی، کم ‌حجاب یا بدون حجاب اسلامی هستند از طریق نگهبانان بوستان‌ها، تخلف انگاری و برخورد مأموران راهنمایی و رانندگی، برخورد قاطع نهادهای قضایی و حکومتی… .

۷.برخورد قاطع با سگ‌گردانی خیابانی توسط افرادی که به احکام اسلام بی‌توجه هستند.

۹.برخورد با مزاحمت‌های صوتی خلاف عرف مانند باندهای قوی برخی ماشین‌ها و ترویج غنا و موسیقی مبتذل.

۱۰. نظارت بر برگزاری همایش‌ها، کنسرتها و مراسم‌ها در سالن‌ها، تالارها و آمفی‌تئاتر‌ها، همچنین بازنگری جدی بر شیوه‌نامه یا ضوابط اجرایی برگزار کنندگان و مدعوین اینگونه برنامه‌ها به منظور مقابله هنجارشکنی و بی‌توجهی به عفاف و حجاب اسلامی اعمال گردد.

۱۱. یکی از مصادیق بی‌حیایی و بی‌عفتی، فروش پوشاک زنانه توسط فروشندگان مرد و یازن بی‌حجاب با الگوهای پوشش مانکن‌گونه در ملأ عام و یا در پاساژها و مجتمع‌های تجاری بدون هیچ‌گونه محدودیت یا تدابیر ویژه در معرض نمایش قرار نگرفتن البسه یاد شده است. مسئولان اجرایی و نظارتی باید ضمن برخورد با موارد عدیده تخلف در این زمینه، قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه را به صورت قاطع اعلام و اعمال نمایند.

۱۲. پوشش برخی از فروشندگان زن در مغازه‌ها آن چنان نامناسب است که تداعی‌گر هدف دشمنان در استفاده ابزاری از زنان در جلب و جذب مشتری و حضور آنان در برخی از مشاغل غیر‌ضروری از جمله فروشندگی است. از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود ضمن برخورد با فروشندگان هنجارشکن و بی‌حجاب، قوانین و تدابیر پیشگیرانه را در این زمینه اتخاذ و اعمال نمایند.

امید است رسیدگی فوری و قاطعانه مسئولان نسبت به موارد سه گانه فوق، به حکم تکلیف مؤکد قانون مجازات اسلامی، قانون ساماندهی مد و لباس، مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی حوزه عفاف و حجاب زمینه را برای ارتقاء وضعیت مطلوب «حجاب و عفاف» و از ترویج بیش از پیش فرهنگ برهنگی و لاابالی‌گری درسراسر کشور جلوگیری نماید.

۱۳.در پایان خواستار اجرای کامل و قاطعانه طرح جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور با مسئولیت قرارگاه اجرایی «ستاد ۲۱ تیرماه» ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

جمع کثیری از اساتید، دانشجویان، طلاب، فعالان فرهنگی و بانوان فرهیخته ایران اسلامی

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱