فراخوان برگزاری همایش ملی «گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه»

گفتمان سازی حجاب بر سلامت جامعه

همایش ملی «گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه» برگزار می‌شود و مقالات منتخب همایش در مجلات علمی پژوهشی از جمله نشریه علمی پژوهشی مطالعات اسلامی زنان و خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، همایش ملی «گفتمان سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه» از سوی دانشگاه حضرت معصومه(س) و با مشارکت و همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

 با هدف توسعه و معرفی ظرفیت‌های علمی موجود برای گفتگو در خصوص پوشش و سبک آن در 13 محور علمی در حوزه‌های تحقیقاتی مختلف علوم پزشکی و علوم انسانی سازماندهی شده است.

پژوهشگران حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و علوم انسانی در سراسر کشور جهت شرکت در همایش و ارسال مقالات علمی خود به آدرس http://hijab-health.hmu.ac.ir مراجعه کنند.

مهلت ارسال مقالات تا 15 آذر 1402 و زمان اعلام نتایج داوری تا 30 آذر 1402 است. این همایش در تاریخ 13 دی ماه 1402 برگزار می‌شود.

محورهای همایش شامل حجاب و سلامت در علم روانشناسی و علوم تربیتی، حجاب و سلامت در حوزه زبان‌شناسی و زبان‌های خارجه، حجاب و سلامت از منظر علوم قرآن و حدیث، حجاب و سلامت از منظر هنر و همچنین حجاب و سلامت در علم جامعه‌شناسی هستند.

محورهای دیگر این همایش را حجاب و سلامت در علم مدیریت، حجاب و سلامت از منظر دانش فقه و حقوق اسلامی، حجاب و سلامت در علوم پزشکی، حجاب و سلامت از منظر تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، حجاب و سلامت در علم فلسفه و کلام اسلامی، حجاب و سلامت در ادبیات فارسی، حجاب و سلامت در علم اقتصاد و حجاب و سلامت در علوم سیاسی تشکیل می‌دهند.

در راستای تعمیق و گسترش فضای علمی همایش و تشویق پژوهشگران به ارسال مقالات وزین علمی، مقالات منتخب همایش در یک شماره از مجلات علمی پژوهشی به عنوان ویژه نامه همایش چاپ خواهد شد.

بر اساس گزارش دبیر علمی این همایش، دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اسلامی زنان و خانواده به صاحب امتیازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با مدیر مسئولی سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی، به جهت همسویی با محورهای این همایش به عنوان یکی از مجلات منتخب و مناسب برای این امر در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان جهت شرکت در این همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://hijab-health.hmu.ac.ir و یا کانال این همایش در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/HijabHealth مراجعه کنند.

دبیرخانه همایش در قم، بلوار الغدیر، رو به روی ورزشگاه یادگار امام، دفتر معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه حضرت معصومه(س) فعالیت دارد.

تصویر خبر/uploads/images/640eb49a15709.jpg

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱