استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

توجه به دغدغه‌های ولیّ فقیه باید جزو رسالت‌های اصلی طلاب باشد

مریم اسماعیلی

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که دارای دو مدرک تحصیلی دکترا است، با بیان اینکه یکی از توصیه‌ها و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، مسئله جمعیت است، گفت: هیچ وقت فرزندانم مانع تحصیل من نشدند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم مریم اسماعیلی در مراسم افتتاحیه دوره کوتاه مدت آموزشی مهارتی طلاب جدیدالورود جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با عنوان «راه روشن» در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به عنوان سخنران انگیزشی در این برنامه حضور یافت و ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ماه شعبان المعظم، به تجربه زیسته خود در دوران طلبگی اشاره کرد.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به انگیزه خود برای تحصیل در حوزه و بیان خاطرات خود، گفت: من پیش از ورود به حوزه به این نتیجه رسیدم که اگر قرار است دین اسلام را تبیین و از دین خود دفاع کنم، اطلاعات من باید بیش از این باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: نقطه عطف زندگی من نیز همین قضیه بود که برای صحبت با اطرافیان خود باید اعتقادات محکمی داشته باشیم.

وی که نویسنده سه کتاب و 20 مقاله است، به تجربه‌های خود برای مناظره با آتئیست‌ها، مسیحی ها و ادیان و مکاتب مختلف اشاره کرد و در ادامه توصیه کرد: ما باید مبلغان قوی برای خودمان و بعد برای اطرافیان و جامعه باشیم و برای زمینه سازی ظهور تلاش کنیم.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که همزمان با تحصیل، صاحب فرزند شده است، با بیان اینکه فرزندآوری مانع رشد تحصیلی نیست، خاطرنشان کرد: من تحصیلات تکمیلی خود را با وجود دو فرزند ادامه دادم و دارای دو مدرک تحصیلی دکترا هستم.

اسماعیلی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره افزایش جمعیت و فرزندآوری، تصریح کرد: سخن ولیّ فقیه را گوش فرا دادن باید در زندگی طلبگی اصل باشد و یکی از توصیه‌ها و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی، مسئله جمعیت است.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه توجه به دغدغه‌های ولیّ فقیه باید جزو رسالت اصلی طلبه‌ها باشد، تأکید کرد: هیچ وقت فرزندانم مانع تحصیل من نشدند و خداوند متعال، سومین فرزند را پس از سال‌ها به ما عنایت فرمود.

وی بیان داشت: بزرگترین درسی که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها فرا گرفتم، شکستن غرور در برابر پدر و مادرم بود و اثرات فراوانی از این مسئله دیدم.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان به توسل به اهل بیت علیهم‌السلام، شهدا و معجزات شهدا به ویژه شهدای گمنام اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی باید توسل کنیم تا مسئله ای را بفهمیم و یا بفهمانیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱