بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) از مدرسه ام الکتاب خواهران پاکستان

مدرسه ام الکتاب 3

سرکار خانم برقعی از مدرسه ام الکتاب خواهران بازدید و با طلاب این مدرسه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه از مدرسه ام الکتاب پاکستان با مدیریت جناب آقای سید جواد نقوی و مدیریت داخلی خانم طیبه نقوی بازدید کردند.

خانم نقوی با بیان اینکه این مدرسه حدود 3 هزار نفر ظرفیت خوابگاهی دارد، دارد، گفت: این مدرسه از مقطع راهنمایی تا سطح 2و سطح 3، و فوق تخصص فراگیر می پذیرد و طلاب از 11 تا 25 سال در اینجا به تحصیل می پردازند.

وی با بیان اینکه در این مدرسه هم دروس مدرسه و هم حوزه می خوانند، گفت: هم اکنون 800 طلبه خوابگاهی خانم در این مدرسه حضور دارند.

طلاب سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند

سرکار خانم برقعی در دیدار با بانوان طلبه این مدرسه، ضمن تبریک عید مبعث، به حدیث «مَنْ ماتَ وَلَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً؛ اگر كسی بميرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است» اشاره و عنوان کرد: همه ما باید دعای معرفت را به صورت مکرر بخوانیم «اللَّهُمَ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي» تا معرفت و شناخت ما از امام بیشتر شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه طلاب سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستند و خداوند سربازی شما را امضا کرده است، گفت: در روایت داریم که یکساعت تفکر بهتر از 70سال عبادت هست، حال باید از خود بپرسیم چقدر امام زمانمان را می شناسیم و چقدر معرفت ما نسبت به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بیشتر شده است؟

برقعی افزود: معرفت نسبت به امام زمان یعنی اینکه امام عصر حاضر و ناظر بر اعمال ما است و ما حضور و شهور حضرت را درک کنیم، یعنی بدانیم که نامه اعمال ما به دست حضرت می رسد.

وی تصریح کرد: حضور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید با وجود ما قرین شود و وقتی ما به امام عصر خود بپیوندیم، دیگر انسان عادی نیستیم، بلکه سربازی هستیم که حضور فرمانده و مولایش را درک می‌کند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱