حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س) در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی در لاهور

سرکار خانم برقعی با رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه با حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی واقع در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، با جناب آقای جعفر روناس دیدار و ملاقات کردند.

در این دیدار، جناب آقای روناس با بیان اینکه خانه فرهنگ 62سال قبل پایه گذاری شده است، عنوان کرد: شهر لاهور از شهرهای قدیمی پاکستان و مزار اقبال لاهوری در این شهر است.

رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با بیان اینکه خانه فرهنگ میزبان برنامه های زیادی بوده است، به بخشی از فعالیت های این مجموعه اشاره کرد.

وی در ادامه از فعالیت های شهید صادق گنجی، از شهدای ایرانی که در سال 1365به عنوان رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان منصوب و در سال 1369 ترور شد،  یاد کرد و گفت: شهید گنجی 14کتاب در لاهور تألیف کرد و برخی آثار ایشان به زبان اردو است، حتی اشعاری به زبان اردو از ایشان به یادگار مانده است.

وی در پایان بر لزوم توجه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بانوان بین الملل و کشورهای آنها تأکید کرد.

سرکار خانم برقعی نیز در این دیدار به فعالیت های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب بین الملل اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، درس های طلاب بین الملل به صورت مجازی برگزار می شد، اما هم اکنون با توجه به درخواست زیاد طلاب، خوابگاه بازگشایی شده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به اهداف این سفر از جمله ساماندهی فارغ التحصیلان، به گزینی و نخبه گزینی در مجموعه و برگزاری دوره های کوتاه مدت ویژه همه بانوان علاقه مند به معارف اسلامی در سراسر دنیا اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنکدار و جناب آقای سید علی رضا نقوی از شاگردان آیت الله بهاءالدینی و آیت الله شب زنده دار به بیان نکاتی پیرامون این سفر پرداختند.

خانه فرهنگ لاهور پاکستان

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱