رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خبر داد:

ارائه 50 ایده پژوهشی در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»

ابوالقاسم زاده 3

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده با بیان اینکه 50 ایده پژوهشی در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» ارائه شد، گفت: توجه به ایده پردازی، نقطه عطف و تحولی در امر پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ابوالقاسم زاده در مراسم اختتامیه رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» که در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با بیان اینکه رویداد پژوهشی پژوهشگاه برای یک دوره پنج ساله برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: ما در این رویداد، یک بحث مبنایی و پایه را به نام جنسیت و علوم اسلامی» محور مباحث خود قرار دادیم که امید است این فعالیت‌ها مورد عنایت حضرت زهرا علیهاالسلام قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: در پیش رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»، 10 نشست علمی و 6 کارگاه مهارتی ایده پردازی به تناسب رشته‌های تحصیلی طلاب و با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و بخش‌های این مجموعه برگزار شد و اساتید و پژوهشگران ایده‌های علمی مسئله محور خود را پیدا کردند و برای آنها دغدغه ایجاد شد تا با حضور در کارگاه‌های مختلف و مشاوره اساتید متخصص، ایده‌های خود تقویت کرده و پرورش دهند تا در رقابت ایده پردازی شرکت کنند.

برگزاری پنج گفتگوی علمی شبه مناظره در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده خاطرنشان کرد: رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی» همزمان با هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد و برخی اساتید مراکز علمی دانشگاهی مانند دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، قم، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، پژوهشکده زن و خانواده و غیره در این رویداد حضور یافتند.  

وی افزود: در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»، پنج گفتگوی علمی شبه مناظره به صورت تخصصی برگزار شد و در مجموع 15 استاد در این رویداد حضور یافتند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: مباحثی که رویداد مطرح شد، در گام اول با  عنوان «جنسیت و علوم اسلامی» بود که در گفتگوهای علمی به صورت تخصصی تر شامل جنسیت و فقه، جنسیت و اخلاق، جنسیت و حدیث، جنسیت و فلسفه و جنسیت و قرآن برگزار شد.

ارائه 50 ایده پژوهشی در رویداد پژوهشی «جنسیت و علوم اسلامی»

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده اضافه کرد: پنل‌های ویژه طلاب بین الملل از دیگر برنامه‌های این رویداد بود که یک پنل به زبان عربی و دو پنل به زبان انگلیسی برگزار شد.

وی، ماحصل جدی و اثرگذار این رویداد را رقابت در ایده پردازی دانست و با بیان اینکه بیش از 140 طلبه و استاد در این رویداد حضور فعال داشتند، اظهار داشت: در این رویداد، 50 ایده پژوهشی ارائه شد که این ایده‌ها در جمع شورای علمی پژوهشی و با حضور ایده پردازان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

توجه به ایده پردازی، نقطه عطف و تحولی در امر پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خواهد بود

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: برخی ایده‌ها که مورد تأیید هستند، با آنها وارد عقد قرارداد پژوهشی خواهیم شد، تعدادی از ایده‌ها نیز به عنوان ایده‌های برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم زاده با بیان اینکه برخی از ایده ها، مباحثی است که برای اولین بار مطرح می‌شود، تصریح کرد: اگر ایده پردازان، قدر تفکر و ایده خود را بدانند و به سرانجام برسانند، نقطه عطف و تحولی در امر پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خواهد بود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱