مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا عنوان کرد:

آمادگی بسیج اساتید حوزه برای جهاد تبیین در دانشگاه ها

حیدری مجد 2

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از آمادگی بسیج اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه های علمیه خواهران جهت جهاد تبیین در دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم طاهره حیدری مجد در میزگرد علمی «شاخصه‌ها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه از منظر امامین انقلاب» که از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری بسیج اساتید حوزه و بسیج اساتید دانشگاه در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره اینکه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه به امر حضرت امام خمینی(ره) در سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح نامگذاری شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در تاریخ 24 آذر 1372 فرمودند: «وقتی ما میبینیم در دنیا وضعی است که اکثر انسانها، روزبه‌روز بدبخت‌تر میشوند و عدّه‌ای با همان ابزار پیشرفتهای علمی که مال انسان است، بر انسانیّت این‌گونه فشار می‌آورند، این کافی نیست که کسی بفهمد یک بال انسانیّت شکسته و افتاده است؟! این، بال معنویّت است. حالا یک وقت است که جامعه‌ای در جنبه علومِ مربوط به ابزار زندگی پیشرفتی دارد. مثل جوامع غربی. امّا یک وقت در همان هم پیشرفت ندارد. مثل بسیاری از جوامع تابع غرب که معنویّت را حذف کردند، مادیّت را هم نتوانستند جلب کنند! مثل وضع زندگی خود ما در دوران حکومت پهلویها: معنویت را طرد کردیم، مادیّت را هم نتوانستیم به شکل مدرن و جدید و علمی و واقعیاش به داخل کشور بیاوریم. یعنی «خسرالدّنیاوالاخره» شدیم».

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی در این بیانات تصریح کردند: «آن طرف قضیه هم، همین‌طور است. یعنی اگر جامعه‌ای، فقط به جنبه‌های معنوی بپردازد و از علوم غافل بماند؛ از پیشرفت علمی، از کشفیّات علمی، از نوآوریهای علمی، از تحصیل علم میان فرزندان میهن، از ساختن انسانهایی که بتوانند زندگی را به شکل متناسب با نیازهای بشر درآورند - با سهولت و سرعتی که امروز دنیا طلب میکند و نیازمند آن است - غافل بماند، باز یک بال دیگرش شکسته است. خیال نکنید که اسلام طرفدار این است که همه چیز منحصر بشود در مسائل روحی و معنوی و نظر به مادیّات نباشد! نه! این انحراف، همان اندازه بزرگ است که آن انحرافِ اوّل. اسلام، انزوا از دنیا و زندگی را، به‌صورتی بسیار روشن رد کرده است».

حیدری مجد به اشاره به به خدمات بسیج اساتید حوزه‌های علمیه و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، بیان داشت: ما در بسیج اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و حوزه‌های علمیه، خدمتگزار اساتید دانشگاه و دانشجویان هستیم و کلاس‌ها و برنامه‌هایی برای پاسخگویی به شبهادت دینی و اعتقادی و علمی داریم.

وی با اشاره به اعزام مبلغ به دانشگاه ها، افزود: ما کارگروه‌هایی تشکیل دادیم که بیش از یک سال فعالیت دارند و محتواهای مناسبی درباره مسائل مختلف تولید شده است.

مسئول مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما دست یاری به سوی دانشگاهیان دراز می کنیم و در بحث مدیریت، تحلیل بیانات رهبری، پاسخ به شبهات در سطح نخبگانی و استادی می توانیم همکاری داشته باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱