بانومجتهده گل گیری مطرح کرد:

لزوم اجرای طرح مجمع اساتید جامعه‌الزهرا(س)

بانو مجتهده گل گیری

نهمین درس اخلاق اساتید با عنوان دومین جلسه «مجمع اساتید» با سخنرانی بانو مجتهده گل گیری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم گل گیری در نهمین جلسه درس اخلاق اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با محوریت «مجمع اساتید» در سالن جلسات ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، بر اهمیت برگزاری این جلسات تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید برای هم‌اندیشی در این جلسه‌ها حضور پیدا کنیم و قطعا به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

استاد اخلاق حوزه، ضمن یادآوری مسئولیت‌های اساتید از جمله فرزندداری، خانه‌داری و همسرداری، بیان داشت: «استاد کم سواد را کسی نمی‌پذیرد»؛ اگر می‌خواهید در دل طلاب نفوذ پیدا کنید، باید بر علم‌تان بیفزایید.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به اساتید حوزه، تصریح کرد: اساتید حوزه باید دارای دو ویژگی باشند از جمله داشتن معلومات بالا و انقلابی بودن، به این معنا که مؤمن بصیر باشند.

وی با اشاره به الگو بودن اساتید برای شاگردان خود، تصریح کرد: منظور از الگو بودن در سطح وسیع و جهانی است و اساتید باید خود را به این مرحله برسانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران با تاکید بر مباحث گذشته، تشکیل هیئات مذهبی و انتخاب نام مناسب برای آنها و مطالبه‌گری درست را مهم دانست و اظهار داشت: درخت جمهوری اسلامی این‌قدر تناور شده که از بین بردن آن امکان ندارد و اغتشاشگران سخیف راه به جایی نخواهند برد.

بانو مجتهده گل گیری در ادامه با تاکید بر لزوم پیشرفت در سه بعد علمی، نظامی و اقتصادی، اضافه کرد: در بحث اقتصادی به خاطر ایجاد شکاف‌ها واختلاس‌ها، کارهای زیادی باید انجام شود.

وی با اشاره به حکمت 367 نهج البلاغه، حالات دنیاپرستان و مؤمنان را مورد توجه قرار داد و افزود: امام علی علیه‌السلام در این حکمت می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ، مَتَاعُ الدُّنْيَا حُطَامٌ مُوبِئٌ، فَتَجَنَّبُوا مَرْعَاهُ، قُلْعَتُهَا أَحْظَى مِنْ طُمَأْنِينَتِهَا وَ بُلْغَتُهَا أَزْكَى مِنْ ثَرْوَتِهَا؛ حُكِمَ عَلَى مُكْثِرٍ مِنْهَا بِالْفَاقَةِ، وَ أُعِينَ مَنْ غَنِيَ عَنْهَا بِالرَّاحَةِ؛ مَنْ رَاقَهُ زِبْرِجُهَا أَعْقَبَتْ نَاظِرَيْهِ كَمَهاً، وَ مَنِ اسْتَشْعَرَ الشَّغَفَ بِهَا مَلَأَتْ ضَمِيرَهُ أَشْجَاناً، لَهُنَّ رَقْصٌ عَلَى سُوَيْدَاءِ قَلْبِهِ هَمٌّ يَشْغَلُهُ وَ هَمٌّ يَحْزُنُهُ، كَذَلِكَ سوم حَتَّى يُؤْخَذَ بِكَظَمِهِ، فَيُلْقَى بِالْفَضَاءِ مُنْقَطِعاً أَبْهَرَاهُ، هَيِّناً عَلَى اللَّهِ فَنَاؤُهُ وَ عَلَى الْإِخْوَانِ إِلْقَاؤُهُ؛ وَ إِنَّمَا يَنْظُرُ الْمُؤْمِنُ إِلَى الدُّنْيَا بِعَيْنِ الِاعْتِبَارِ وَ يَقْتَاتُ مِنْهَا بِبَطْنِ الِاضْطِرَارِ وَ يَسْمَعُ فِيهَا بِأُذُنِ الْمَقْتِ وَ الْإِبْغَاضِ؛ إِنْ قِيلَ أَثْرَى، قِيلَ أَكْدَى، وَ إِنْ فُرِحَ لَهُ بِالْبَقَاءِ، حُزِنَ لَهُ بِالْفَنَاءِ؛ هَذَا وَ لَمْ يَأْتِهِمْ يَوْمٌ فِيهِ يُبْلِسُونَ.»

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: امام علی علیه‌السلام در این بیان، دنیا را بازار و چراگاه دانسته و انسان‌ها را به دل کندن از دنیا و قناعت کردن توصیه نموده اند.

بانو مجتهده گل گیری در ادامه به ذکر صفات دیگری از دنیاپرستان از جمله عشق زیاد به دنیا، نابینا شدن آنها، پر شدن فکر از غصه و همّ و غیره اشاره کرد و گفت: امام علی علیه‌السلام در فرازهایی از این حکمت به صفات مؤمنان پرداخته اند که صداهای دنیا را می‌شنوند اما گرفتار دنیا نمی‌شوند و دنیا را به چشم عبرت می‌نگرند.

وی در پایان بر لزوم ایجاد هیئات و هم‌اندیشی بین اساتید تأکید کرد و اظهار داشت: در این مسیر، نقش بانوان از آقایان پررنگ‌تر است و می‌توانند به هدف برسند.

در ادامه یکی از اساتید درباره یکی از هیئت‌های شکل گرفته ویژه اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توضیحاتی ارائه داد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱