معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

امروز بیش از گذشته، ارتباط بین حوزه و دانشگاه احساس می‌شود

خانم شریفی 4

خانم شریفی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته، ارتباط بین حوزه و دانشگاه احساس می‌شود، گفت: اجتماع عظیم دانشجویان و حوزویان در مدرسه فیضیه روز سه شنبه 15 آذر ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم معصومه شریفی در نشست مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با رؤسای دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد،با تصریح بر اینکه امروز بیش از گذشته، ارتباط بین حوزه و دانشگاه احساس می‌شود، اظهار داشت: به فرموده حضرت امام، اگر تنها ثمره انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه بود تا در کنار هم برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند، این بالاترین امتیاز است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه محاسن دانشگاه‌ها و حوزه‌های عملیه باید به یکدیگر منتقل شود، گفت: ما در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام بحث جدایی حوزه و دانشگاه نداشتیم؛ در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و امام محمد باقر علیه‌السلام، علوم مختلف تدریس می‌شد. نقشه صهیونیست بود که بین علم دین و علم عقل و بین دنیا و آخرت، یک دوگانگی غیرمنطقی و پارادوکس غیرقابل جمع ایجاد کند، دشمنان تلاش کردند حوزه را نماد سنت و خرافه و غیرعلمی معرفی کنند و دانشگاه مدنظر خود را نماد علم و تمدن و پیشرفت نشان دهند.

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است و در منظومه فکری مقام معظم رهبری، حوزه و دانشگاه باید تعامل بیشتری داشته باشند و وحدت به عنوان واژه‌ای مهم مطرح شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: حوزه و دانشگاه هدفی متعالی در پیش دارند و باید برای اهداف مشترک تلاش کنند، برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و نقدهای عالمانه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی است.

تجمع عظیم دانشجویان در دانشگاه قم به مناسبت روز دانشجو/ تجمع حوزویان و دانشجویان به مناسب هفته وحدت حوزه و دانشگاه

شریفی با اشاره به اینکه بزرگداشت روز دانشجو (16 آذر) باید به خوبی برگزار شود، عنوان کرد: دشمن حرکاتی را در آستانه 16 آذر دارد و برنامه ریزی‌هایی کرده است، برای اینکه این قضیه خنثی شود دو برنامه مد نظر است، از جمله روز دانشجو در دانشگاه قم تجمع عظیمی با حضور دانشجویان همه دانشگاه‌های قم برگزار می‌شود، همچنین اجتماع عظیم دانشجویان و حوزویان در مدرسه فیضیه روز سه شنبه 15 آذر ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: دشمن با تمام قوا فکر و ذهن و بینش دانشجویان ما را هدف قرار داده است و مابا ید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای دانشجویی و طلبگی، حلقه‌های گفتگویی و ارتباط بین دانشجویان و طلاب، حضور طلاب در دانشگاه‌ها و بالعکس، حضور طلاب غیرایرانی در مجامع علمی و غیره در راستای ارتباط و وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و در پایان اظهار داشت: همایش بصیرتی طلاب و دانشجویان ازدیگر برنامه‌ها است که امیدواریم به واسطه این برنامه‌ها الگوی مشترکی بین حوزه و دانشگاه داشته باشیم و به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱