معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) مطرح کرد:

کتاب سال بانوان فرصتی برای ورود ظرفیت‌های پژوهشی بانوان به عرصه‌های دانشی است

حقانی خانم

خانم حقانی با بیان اینکه همایش کتاب سال بانوان فرصتی برای ورود ظرفیت‌های پژوهشی بانوان در عرصه‌های دانشی است، گفت: در این همایش، 288 اثر در قالب تألیف، ترجمه و تصحیح و تعلیق به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 7 اثر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم ریحانه حقانی امروز (دوشنبه، 7 آذر) در آیین اختتامیه سومین همایش کتاب سال بانوان که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: این همایش فرصتی برای ورود ظرفیت‌های پژوهشی بانوان در عرصه‌های دانشی است تا بانوان پژوهشگر در این عرصه توانمندی خود را نشان دهند و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افتخار دارد که سهم به سزای در این تحول داشته باشد.

مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند: «داشتن دانشمندان اسلامی و مبلغان خوش فکر از میان بانوان، برای جامعه اسلامی و نظام اسلامی ضروری است، باید این حرکت جدی گرفته شود و از همه سو به آن کمک شود و قدر آن دانسته شود»؛ این مسئولیت و رسالتی است که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دارد.

حقانی در ادامه به ساختار و درختواره همایش کتاب سال بانوان از جمله شورای سیاستگذاری همایش، شورای علمی، کمیته اجرایی و غیره اشاره کرد و با اشاره به اینکه سخنان بزرگان، علما و اساتید در این سه همایش چراغ راه ما بوده است، اظهار داشت: این همایش به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و هر سال از محضر بزرگان و علمای حوزه در این راستا بهره مند می‌شویم.

وی با اشاره به فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان، افزود: در این همایش، 288 اثر در قالب تألیف، ترجمه و تصحیح و تعلیق به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد، 278 اثر تألیفی در قالب کتاب، رساله سطح چهار و دکتری و مقاله علمی پژوهشی بوده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: از این تعداد، 180 اثر کتاب‌های تألیفی در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و عرصه زن و خانواده دریافت شد که پس از ارزیابی، 107 اثر به اررزیابی تفصیلی راه یافت و در ادامه، 35 اثر حائز رتبه بندی شدند و در نهایت 4 اثر به عنوان آثار برگزیده و سه اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حقانی با بیان اینکه آثار در 10 موضوع و گروه علمی مورد ارزیابی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: آثار دریافتی به ۱۰ گروه علمی از جمله اخلاق و عرفان، منطق، فلسفه و کلام، تاریخ، سیره و تراجم، تفسیر و علوم قرآن، فقه و حقوق، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم حدیث، ادبیات و هنر و گروه زن و خانواده تقسیم بندی شدند که توسط مدیران هر گروه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این همایش به موضوع «مطالعات زن و خانواده» اختصاص داشت، عنوان کرد: در بخش ویژه 36 اثر تألیفی توسط پژوهشگران خانم و آقا دریافت شد که 19 اثر به ارزیابی تفصیلی راه یافت و در نهایت، یک اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

 تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱