بازدید یکی از مفتیان روسیه از جامعه الزهرا

میهمانان روسیه

آنا رمضان از مفتیان مسکو با حضور در جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن بازدید از این مجموعه، با مدیر و معاونان این موسسه علمی دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم دکتر برقعی در دیدار آنا رمضان از مفتیان مسکو با اشاره به اینکه خوشبختانه در روسیه گسترش اسلام شروع شده، ولی پیشرفت آن مطلوب نیست اظهار داشت: امیدواریم با فعالیت شما و ایجاد زمینه های تعامل طرفینی، شاهد موفقیت های بزرگی در این زمینه باشیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه منطق قرآن باعث گرایش مردم به اسلام می شود، گفت: یکی از منطق های قرآن این است که با هر اهانت و توهینی مخالف است، ولی دشمنان با ایجاد گروه های تندرویی مثل داعش می کوشد تا چهره نامطلوبی از دین ارائه دهد، از این رو ما باید با فعالیت های دینی خودمان، چهره رحمانی و زیبای اسلام را به همه مردم جهان نشان دهیم.

وی با نگاه قرآن و اسلام به زن را بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: در سیری که قرآن برای هدایت، ارتقا و تعالی جامعه بکار می برد می بینیم که همواره در کنار انبیا به عنوان مصلحان جامعه نام یک زن نیز وجود دارد که این مساله نشان می دهد زنان می توانند نقش بسزایی در رشد نهاد خانواده و جامعه داشته باشند.  

خانم برقعی ادامه داد: قرآن وقتی می خواهد الگو بیاورد از خانم ها استفاده می کند و حضرت آسیه و مریم را مثال می زند و از حضرت آسیه به عنوان الگوی مبارزه با ظلم و استکبارستیزی و از حضرت مریم به عنوان الگوی طهارت و پاکی نام می برد. همچنین قرآن برای مثال زدن از کفار به همسران نوح و لوط اشاره می کند که این سیر نشان دهنده تاثیرگذاری بانوان در جامعه است.

وی در ادامه برای حضور بانوان مسلمان روسی در جامعه الزهرا علیهاالسلام و تحصیل علوم دینی اعلام آمادگی کرد و گفت: بانوان علاقه مند می توانند به صورت حضوری یا مجازی در دوره های کوتاه مدت یا بلند مدت این موسسه علمی شرکت کنند و به کسب معارف دینی بپردازند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که در این مجموعه، بانوان از مهدکودک تا سطوح عالی حضور دارند و به تحصیل، تدریس، تبلیغ و فراگیری علوم دینی و اسلامی مشغولند، تاکید کرد: در کنار توجه به رشد علمی بانوان، با راه اندازی ورزشگاهی بزرگ با امکانات متنوع کوشیده ایم تا به سلامت جسمی آنان هم اهمیت دهیم.

در ادامه آقای رمضان با تشکر از استقبال گرم مسئولان جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: در اینجا من یک شهرک دانشگاهی دیدم که مشابه آن را در هیچ جای جهان ندیده بودم.

وی ادامه داد: درباره نقش زن در جامعه، در روایات به زن صالحه اشاره شده است و علما در این باره می گویند زن با یک دستش گهواره را تکان می دهد و با دست دیگرش دنیا را می چرخاند.

مفتی مسکو با استقبال از پیشنهاد تعامل مجموعه های علمی و دینی ایران و روسیه اظهار داشت:  این موسسه بزرگ را به بانوان روسی از جمله دختران خودم معرفی و آنها را تشویق می کنم تا تحصیلات خود را در این مرکز ادامه دهند. به عنوان پدر دو دختر تحت تاثیر این مجموعه و امنیت آن برای تحصیل بانوان قرار گرفتم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تعامل ذکر شده می توانم زمینه آشنایی مخاطبانم در روسیه و خانواده آنها را با مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام فراهم کنم تا در صورت تمایل، برای تحصیل از ظرفیت های موجود در این موسسه بهره مند شوند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱