مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

بانوان مسلمان نقش ارزشمند و بی‌بدیلی در ایجاد حیات طیبه اجتماعی دارند

خانم برقعی

خانم برقعی با بیان اینکه بانوان مسلمان نقش بی‌بدیلی در تحولات سیاسی اجتماعی کشور دارند، گفت: اینکه رسالت‌شناسی زنان، شناخت مسئولیت‌ها و تکلیف‌مداری زنان مسلمان در این مقطع مهم تاریخ جایگاه ویژه‌ای یافته است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در اجلاسیه بزرگداشت 130 بانوی شهید استان قم که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با درایت و نگاه راهبردی، به نیکی و شایستگی رسالت بانوان در تحقق تمدن نوین اسلامی را بازگو و نمایان ساختند و بانوان را از مقوله‌های اثرگذار و کارآمد معرفی فرمودند.

بانوان مسلمان نقش بی‌بدیلی در تحولات سیاسی اجتماعی کشور دارند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: کنگره شهدای استان قم با محوریت بانوان گرانقدر بار دیگر به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب ما را به جایگاه پیش برنده بانوان جهان اسلام در عرصه‌های مختلف رهنمون ساخت تا بیش از پیش معتقد و باورمند شویم که بانوان مسلمان نقش بی‌بدیلی در تحولات سیاسی اجتماعی کشور دارند.

برقعی با تاکید بر اینکه رسالت‌شناسی زنان، شناخت مسئولیت‌ها و تکلیف‌مداری زنان مسلمان در این مقطع مهم تاریخ جایگاه ویژه‌ای یافته است، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش و رسالت بانوان مسلمان به‌عنوان یک نیرو و قدرت فعال اثرگذار و پیشرو در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ترسیم شده است.

نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در ایجاد حیات طیبه اجتماعی

مسئول کمیته شهدای بانوان کنگره ملی شهدای استان قم اظهار کرد: یکی از محورهای مهم و مسیر روشن گام دوم انقلاب، احیا و ارتقای سبک زندگی اسلامی و توحیدی در چهار محور خودسازی، خانواده‌‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی به دست بانوان مسلمان است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم بیان کرد: خدای متعال در قرآن کریم از سبک زندگی مطلوب اسلامی با عنوان حیات طیبه یاد می‌کند که زنان نیز نقش مهمی در این حیات دارند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: آیات شریفه قرآن کریم از سبک زندگی مطلوب انسانی با عنوان حیات طیبه یاد می‌کند و می‌فرماید: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ»(نحل/۹۷) بی تردید بانوان مسلمان نقش‌آفرینی ارزشمند و بی بدیلی در ایجاد حیات طیبه اجتماعی داشته و خواهند داشت.

برقعی تصریح کرد: بی‌تردید بانوان مسلمان نقش‌آفرینی ارزشمند و بی‌بدیلی را در ایجاد حیات طیبه اجتماعی داشته و خواهند داشت.

وی ادامه داد: بانوان در جمهوری اسلامی ایران تا کنون در تمام عرصه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی، فرهنگی، حماسی، سیاسی و حکمرانی وارد شده‌اند تا با تأسی به رهنمودهای امامین انقلاب، دختران و همسران و مادران موفق ایران اسلامی باشند.

شهدای ما در امتداد شهدای کربلا ایثارگری کرده‌اند/ بانوان شهید حماسه‌های مهم و جاودانه‌ای را به یادگار گذاشتند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: ایران اسلامی برای ماندگاری، 7 هزار شهید زن از تبار حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها را تقدیم انقلاب کرد و ۱۳۰ بانوی شهید از این شهدا متعلق به استان قم هستند که هر کدام در نقش مادر، همسر، دختر، رزمنده و امدادگر به عنوان یک پشتوانه مقاومت به شمار می‌آیند.

برقعی خطاب به خواهران، همسران و مادران شهدا خاطرنشان کرد: شما الگوی فداکاری هستید و دشمن برای شکست صبر شما بی‌صبر است؛ ما به شما افتخار می‌کنیم و این ایثار و فداکاری شماست که به ملت عزیز ایران عزت بخشیده است.

وی با بیان اینکه شهدای ما در امتداد شهدای کربلا ایثارگری کرده‌اند، ابراز کرد: بانوان شهید نیز روزی در میدان جهاد فی سبیل الله بودند و به مانند حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها به رسالت روشنگری و گفتمان سازی خود عمل کردند و حماسه‌های مهم و جاودانه‌ای را به یادگار گذاشتند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱