مدیر جامعه‌الزهرا(س) در تجمع طلاب در حمایت از مردم مظلوم یمن؛

فاجعه یمن، چهره رسوای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را افشا می‌کند

تجمع طلاب در حمایت از مردم یمن7 - Copy

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، تحریم‌های پی‌درپی را بر ما تحمیل کردند اما در مقابل این کشتار فاجعه‌آمیز، حاضر نیستند فروش سلاح را به عربستان تحریم کنند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی روز یکشنبه 27 آبان ماه در تجمع طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حمایت از مردم مظلوم یمن که در صحن این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: آغاز امامت امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که بشارت‌دهنده حکومت مستضعفین و پایان‌دهنده سلطه مستکبران و معزّ الاولیا و مذلّ الاعدا هستند، به همه تبریک عرض می‌کنم.

دفاع از مظلومان یمن یک وظیفه دینی است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: پایان‌بخش همه رنج‌ها از جمله رنج یمن و بحرین، مصیبت افغانستان و نیجریه و هزاران داغ جگرسوز بر قلب ملت مسلمان، ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

وی با قرائت آیه 75 سوره نساء که خداوند می‌فرماید: وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً؛ چرا در راه خدا، و مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما»، اظهار داشت: ما امروز برای انجام یک وظیفه دینی و در پاسخ و استجابت این آیه شریفه برای اعلام حمایت، پشتیبانی و دعا و نیایش برای مردم یمن جمع شدیم.

فاجعه یمن یکی از بزرگترین فاجعه‌های نسل‌کشی قرن حاضر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه قصه پرغصه یمن، جهات مختلفی دارد، تصریح کرد: یکی از بزرگترین فاجعه‌های نسل‌کشی قرن حاضر، فاجعه یمن است؛ ما باید بسیار متأسف باشیم که در دنیایی که برای انقراض گونه‌هایی از موجودات زنده، هزینه‌ها و سر و صداهای فراوان می‌شود، آنگاه در مقابل چشمان باز دنیا، هر لحظه یک کودک، زن و یا جوانمرد یمنی به خاک می‌افتد و از دنیا می‌رود، اما در مقابل این فاجعه عظیم کار شایسته‌ای انجام نمی گیرد.

وی افزود: دومین بعد مسئله یمن افشاگری است که فاجعه یمن نسبت به دنیای سلطه و دستگاه رسانه دارد؛ ما شاهدیم که در قصه خاشقچی که آن را هم محکوم می‌کنیم، چه غوغایی در دنیا به راه افتاد و تا زمانی که باج نگرفتند، قصه ادامه دارد، اما در مقابل قتل هزاران نفر و بمباران پی در پی یمن، سازمان ملل، شورای امنیت، مدعیان دموکراسی، آزادی و حقوق بشر خفه شدند  و کمترین اقدامی انجام نمی دهند.

پشتیبانی ایران همواره در دفاع از مظلومان جهان بوده و هست

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: ایران را به اتهام نابحق پشتیبانی از تروریسم، چندین دهه تحریم کردند و نهایت فشار را برای این ملت ایجاد کردند، ایران را به جرم دفاع از حزب الله، تروریسم می‌خوانند، حال آنکه به هیچ عنوان نه حزب الله تروریسم بوده و نه ایران تا کنون از تروریسم پشتیبانی کرده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تأکید کرد: پشتیبانی ایران در دفاع از مظلومان جهان بوده و هست، در مقابل پشتیبانی ما از حزب الله، فلسطین و مظلومان عالم، تحریم‌های پی در پی را تحمیل کردند اما در مقابل این کشتار فاجعه‌آمیز، حاضر نیستند فروش سلاح را به عربستان تحریم کنند، حاضر به تحریم نفتی و بانکی نیستند و حتی حاضر نیستند کوچکترین عقوبت لازم را بر دو کشور متجاوز امارات و عربستان تحمیل کنند.

فاجعه یمن، چهره رسوای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را افشا می‌کند

وی بیان داشت: فاجعه یمن، چهره زشت و رسوای سازمان ملل، سازمان های حقوق بشر و غرب مدعی دموکراسی و حقوق بشر را افشا می‌کند و به جوانان و عزیزان ما درس می‌دهد که درِ باغ سبزی که لیبرال دموکراسی غربی نشان می‌دهد، باور نکنید، زیرا آنان فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا به صراحت جرئت می‌کند که در برابر رسانه‌های دنیا اعلام کند اگر چه مسئله یمن و قتل خاشقچی مهم است، اما این مسائل نباید بر فروش اسلحه ما به عربستان تأثیر بگذارد؛ یعنی همه این کشته‌ها در برابر فروش اسلحه مهم نیستند.

وی با بیان اینکه خون شهدای یمن چهره ننگین استکبار را فاش و رسوا می‌کند، تصریح کرد: برای آمریکا فقط فروش سلاح مهم است و این مسئله، رسوایی جهان معاصر ما است.

امروز مردم یمن با ریشه داعش درگیر هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه یادآور شد: ما با شاخه‌هایی مانند داعش در عراق و سوریه و دیگر کشورها روبرو شدیم و اجماع جهانی برای قطع این شجره خبیثه تشکیل شد، اما امروز مردم یمن با ریشه داعش درگیر هستند و آنچه در مقابل مردم یمن است، ریشه‌های داعش‌ها و طالبان‌ها و القاعده است.

وی ابراز کرد: آنان که مدعی بودند باید با داعش به عنوان گروه متجاوز وحشی مقابله شود، بدانند که امروز وهابیت و تفکر سلفی‌گری و تکفیری که در هیئت حاکمه عربستان سعودی متبلور است، ریشه داعش و همان تفکر و عقیده است و اینها اگر بتوانند همه جنایات داعش را انجام می‌دهند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: ما برای خشکاندن ریشه داعش، طالبان و همه حرکت‌های تفرقه انداز در جهان اسلام باید با تفکر خبیث وهابیت مبارزه کنیم که امروز سمبل حاکمیت یافته آن، حکومت عربستان و دست‌نشانده آنان، آدمک‌های امارات و برخی از کشورهای خلیج هستند.

وی افزود: ما ضمن این که برای شهدای یمن و برای ملت صبور یمن دعا می‌کنیم و خود را در غم یکایک آنان شریک می‌دانیم، با همه وجود، آماده پشتیبانی از این مظلومان هستیم و باور داریم که وعده خداوند نزدیک است، همانطور که خداوند در آیه 77 سوره هود می‌فرماید: «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه با اشاره به اینکه مردم یمن اولین میزبان امام علی علیه‌السلام بودند، گفت: امام علی علیه‌السلام در میان همه کشورهای منطقه به دو کشور سفر کردند، آن حضرت در سال هشتم هجری به یمن رفتند که مسجدی را هم در آنجا بنا کردند، دومین سفر آن حضرت به عراق و ایجاد مرکز خلافت در کوفه بود.

وی با بیان اینکه مردم یمن به عنوان یاران و بازوی محکم امام علی علیه‌السلام در جنگ‌های سه گانه آن حضرت حاضر بودند، تصریح کرد: مردم یمن سابقه درخشان در طول تاریخ اسلام داشتند و امروز نیز با پیروزی در برابر مستکبران عالم، پایگاهی برای حکومت جهانی حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهند شد کما اینکه امروز پایگاه عظیم شیعه در منطقه هستند.

ما پشتیبانی، همراهی و همدلی خود را با مردم یمن اعلام می‌کنیم

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: ما پشتیبانی، همراهی و همدلی خود را با مردم شجاع و بلندهمت یمن اعلام می‌کنیم و در این مسیر ثابت، استوار و پایدار خواهیم بود و مطمئنیم که با عنایت خداوند متعال، سعودی‌های روسیاه، روسیاه تر از قبل از سرزمین یمن خارج خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ضمن قدردانی از حضور بانوان طلبه در این تجمع و حمایت از مردم مظلوم یمن، اظهار امیدواری کرد که طلاب در همه صحنه‌های وظیفه حضور داشته باشند و عنوان کرد: درس و بحث ما سنگری از همین سنگرها است، ما برای همین اهداف درس می‌خوانیم و درس خواندن ما جدای از جهاد و پشتیبانی از جهاد نیست.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که حضرت آیت‌الله خامنه ای مدظله العالی، پرچم پیروزمندانه انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی پرچم، حضرت بقیه الله عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تقدیم کنند، همانطور که خداوند وعده داده است: «وَ ما ذلِکَ عَلَي اللَّهِ بِعَزيزٍ؛ و این کار برای خدا مشکل نیست» و ««إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً؛ وَ نَراهُ قَريباً؛ کفار آن روز را دور می‌پندارند و ما آن را نزدیک می‌بینیم».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱