کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» به کار خود پایان داد

اختتامیه کارگاه نقش آفرینی بانوان در جهان شبکه ای 3

کارگاه «نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» با تجلیل از سه گروه برگزیده این کارگاه به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه سه روزه «نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» که از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، امروز به کار خود پایان داد.

در این کارگاه که 40 بانوی طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شرکت داشتند، به 10 گروه 4 نفره تقسیم شدند تا به صورت کارگاهی و عملی با چالش‌های فضای مجازی آشنا شده و به فعالیت در این عرصه پرداختند.

شرکت‌کنندگان در یک جهان شبکه ای شبیه سازی شده قرار گرفتند تا به استعدادهای خود در نقش‌های دهگانه جهان شبکه‌ای شامل تولیدگر، توزیع‌گر، متفکر، کاربر پویا، مرجع پاسخ، پیشران، نیروی ویژه، تعامل‌گر، سفیر و فن‌آور پی ببرند و به صورت تخصصی در این عرصه‌ها به فعالیت بپردازند.

در این گروه‌ها، شرکت‌کنندگان موضوعات زن کانون آرامش خانواده، بحران هویت دختران، معرفی زنان نخبه محجبه، حال خوب، تشویق حجاب و پوشش اسلامی میان نوجوانان، آزادی زنان، روابط دختر و پسر، استفاده ابزاری دشمن از زن، روایت صحیح زن، زندگی، آزادی و بیان احکام در قالب طنز را انتخاب کرده و به تولید محصولات مجازی در این موضوعات پرداختند.

در حاشیه برگزاری این کارگاه، سه کارگاه آموزشی با موضوع‌های «کنشگری بانوان در جهان شبکه ای»، «ثبت واقعه و روایتگری» و «کوله پشتی تولیدات دیجیتال» تشکیل شد تا شرکت کنندگان با چالش‌های فضای مجازی بیشتر آشنا شوند و بتوانند آثار تأثیرگذاری خلق کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاجیانی مدیر کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین بختیاری، رئیس اداره آموزش فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و مدرس سواد رسانه و جناب آقای صادق شیری رئیس اداره همکاری‌های فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی و مبلغ تخصصی سواد فضای مجازی علاوه بر حضور در این کارگاه‌ها، شرکت‌کنندگان را جهت تولید خلق آثار مناسب در فضای مجازی راهنمایی کردند.

گروه‌های شرکت‌کننده طی این سه روز، بر اساس بوم هدفگذاری که شامل موضوع، عنوان، هدفگذاری، نوع مخاطب و غیره بود، به فعالیت رسانه ای و تولید محصول در فضای مجازی پرداختند.

در سومین روز کارگاه، آثار شرکت کنندگان توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و مراسم اختتامیه در نوبت عصر با معرفی و تجلیل سه گروه برتر کارگاه برگزار شد. 

در مراسم اختتامیه، جناب آقای مسعود معینی پور معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به اشاره به اغتشاشات اخیر و تأثیر دشمن بر جوانان، نوجوانان و زنان جامعه ما در فضای مجازی، بر لزوم تربیت نیروهای رسانه ای و ایجاد کنش های رسانه ای مناسب دراین فضا تأکید کرد.

 همچنین ارزیابان و داوران آثار به بیان نظرات خود پیرامون این کارگاه و آثار خلق شده توسط شرکت کنندگان پرداختند. 

در این مراسم، خانم‌ها عارف زاده، مسقطیان، پور عباس، شامیری که به موضوع طنز و خنده حلال پرداخته بودند، به عنوان اولین گروه برگزیده این کارگاه معرفی و تجلیل شدند.

خانم‌ها ملاشفیع، طیبی، شکاری و نصرتی با تولید کلیپی با عنوان «پدران بدانند» دومین گروه برگزیده بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

خانم‌ها سبزی، صابری و صفری نیز با تولید عکس نوشته، کلیپ و پادکست و با موضوع «مثل الماس» سومین گروه برگزیده بودند که تجلیل شدند.

 تصویر خبر

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱