دیدار مدیر و معاون پژوهش جامعةالزهرا با علما و مراجع تقلید نجف

دیدار مدیر معصومیه با خانم برقعی (5)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در دیدار با علما و مراجع تقلید نجف از اعلام آمادگی این موسسه علمی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و برنامه های علمی آموزشی با حوزه علمیه نجف برای استفاده در حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی، مدیر و معاون پژوهش جامعة الزهرا سلام الله علیها در حاشیه برگزاری کنگره‌ امناءالرسل با حضرات آیات بشیر نجفی و فیاض از مراجع تقلید و آیت الله موسوی الخرسان از علمای برجسته حوزه علمیه نجف دیدار کردند.

سرکار خانم دکتر برقعی در این دیدارها با ارایه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و تربیتی بانوان طلبه برای ترویج آموزه های دینی گفت: جامعة الزهرا علیهاالسلام با قدمت حدود چهار دهه در حوزه علمیه قم فصل نوینی از تربیت طلاب خواهر برای تبلیغ و ترویج تخصصی در عرصه نگاه دین به جایگاه زن را به منصه ظهور گذاشته است.

وی گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام از بدو تاسیس زیر نظر شورای عالی حوزه‌ های علمیه و تحت اشراف و رهنمودهای مراجع عظام تقلید در قم فعالیت می کند و همه برنامه های درسی و پژوهشی و نیز تبلیغی آن به تایید بزرگان حوزه علمیه قم رسیده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: آمادگی داریم تا تجربیات و برنامه های خود را در اختیار حوزه علمیه نجف قرار دهیم تا برای جذب‌ بانوان طلبه و فعالیت های علمی و پژوهشی آنان در عراق از آنها استفاده شود.

سرکار خانم برقعی با تقدیر از حمایت های بزرگان حوزه‌ علمیه قم از جامعه الزهرا علیهاالسلام از علما، اساتید و مدرسان حوزه‌ علمیه نجف و کربلا برای بازدید از نوآوری ها و دست‌آوردهای جامعه الزهرا علیهاالسلام دعوت کرد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهت‌ شکوفایی و رشد و اعتلای جامعه الزهرا علیهاالسلام همه پیشنهادات و ایده ها را می پذیریم و آنها را در کارگروه های تخصصی به بحث و بررسی می گذاریم.

گفتنی است، کنگره‌ امناء الرسل با همکاری حوزهای علمیه نجف و قم به همت عتبه علوی و حسینی به میزبانی عتبه علوی در صحن حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام از روز گذشته آغاز به کار کرد.

در این همایش که با حضور کم نظیر دانشگاهیان و حوزویان عراق به منظور پاسداشت مقام علمی آیت الله سید مهدی موسوی الخرسان آغاز شده، سخنرانان به تفصیل پیرامون شخصیت علمی و عرفانی آیت الله موسوی الخرسان سخن گفته‌ و خواستار ترویج این گونه گفتمان های علمی در مجامع علمی و دانشگاهی بلاد اسلامی شدند.

 

در این کنگره دو روزه، اندیشمندان شیعی به ابعاد سجایای علمی و اخلاقی و نیز دیدگاه های سیاسی تقریبی،انقلابی و مبارزاتی این عالم ذوفنون خواهند پرداخت.

در این کنگره همچنین موسوعه ۴۶ جلدی آثار آیت الله موسوی الخرسان با حضور مسئولان و اساتید و مسئولان عراقی رونمایی شد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱