آشنایی با سیره و اخلاق حضرت زهرا(س) در کتاب اخلاق فاطمی

اخلاق فاطمی

کتاب اخلاق فاطمی، آشنایی با سیره و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به قلم جواد محدثی به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کتاب اخلاق فاطمی خلاصه‌ای است از زندگانی و منش حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) که در آن درس‌هایی از سیره فاطمی در ابعاد عبادی و اخلاقی آن حضرت مطرح شده است.

عفاف و حجاب، حضور سیاسی، احیاگری و فرهنگ یاد، خانه داری و فاطمیه، منظومه غم از بخش های مختلف این کتاب است.

در بخش عفاف و حجاب این اثر می خوانیم: «حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم در سخن معلم حجاب بود، هم در رفتار اسوه عفاف. عقیده داشت بهترین چیز برای زن، آن است که نه نامحرم او را ببیند و نه نگاه او به مردان نامحرم بیفتد. این سخن، نه به معنای رد فعالیت‌ها و حضور اجتماعی زن در صحنه، بلکه هشدار و تذکر به لغزشگاه‌هایی است که سر راه پاکدامنی و عفاف وجود دارد و گاهی زمینه یک فساد عظیم یک «نگاه» است، چه از سوی زن، چه مرد.

وقتی یک مرد نابینا وارد خانه آن حضرت می شود و با رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ملاقات می کند، با ورود او، زهرا (س) برخاسته و فاصله می‌گیرد و خود را می پوشاند یا پشت پرده می رود. وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: دخترم؛ این مرد نابینا است. زهرای عزیز پاسخ می دهد: اگر او نمی‌بیند، من او را می‌بینم و او بوی مرا استشمام می‌کند، پیامبر خدا با شنیدن این کلام ضمن تایید گفتار دخترش می‌فرماید: گواهی می‌دهم که تو پاره تن منی.»

کتاب اخلاق فاطمی نوشته جواد محدثی به همت انتشارات جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در 64 صفحه با قطع جیبی به قیمت 1100 تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش این کتاب با تخفیف ویژه به فروشگاه اینترنتی کتاب جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مراجعه کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱