فراخوان ثبت نام جذب طلاب در نقش های دهگانه فضای مجازی

تبلیغ نوین

مدیر اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعه الزهرا علیهاالسلام از ثبت نام طلاب در نقش های دهگانه فضای مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم حکمت نیا در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به نقش موثر معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها درتعاملات فراسازمانی و بهره مندی از شبکه فعالان فضای مجازی و رسانه ای سراسر کشور اظهار داشت: جهت تأثیرگذاری و جریان سازی طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها در فضای مجازی ده نقش تاثیرگذار از میان چهل قطعه موثر و تاثیرگذار این فضا، جهت حضور هوشمندانه طلاب طراحی شده است.

مدیر اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی در ادامه بیان داشت : هر طلبه با توجه به قابلیت ها و شناخت وجودی از توانمندی های خود، امکان پذیرش یک یا چند نقش را به طور همزمان دارا است.به عبارت دیگر نقش های تعریف شده قسیم یکدیگر نیستند، بلکه از فعالیت¬های متداول و مورد نیاز برای جریان سازی در فضای مجازی هستند و ممکن است فرد فعال در فضای مجازی، بتواند چندین نقش را به طور همزمان برعهده بگیرد.

وی اشاره کرد : نظر به منویات مقام معظم رهبری که فضای عمومی مجازی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد که می توان در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کرد که این نوع از جهاد نیازمند به فکرهای جدید ، راه‌های ابتکاری و در واقع دانش و فکر نو است.

حکمت نیا در ادامه نقش های دهگانه طلاب در این عرصه را چنین تبیین کرد:

1- تولیدگر
نقش تولیدگر به کسی اطلاق می گردد که مهارت تولید محصولات چند رسانه ای قابل عرضه در فضای مجازی را دارد.تولیداتی نظیر نقاشی، گرافیک، عکاسی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، موشن گرافی، پادکست، متون ادبی و ... از گرایش های مختلف این نقش هستند.

2- توزیع گر
توزیع گر کسی است که یکی از بسترهای نشر گسترده محتوا در فضای مجازی را دارا باشد.بسترهایی نظیر سایت، وبلاگ، شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی و حتی بسترهای نشر معین در فضای حقیقی که مخاطبین بتوانند به راحتی به محتوای آن در فضای مجازی دست پیدا کنند.

3- فناور
فناور توانمندان در حوزه فناوری اطلاعات ، ارتباطات فضای مجازی و پلتفرم های نوین هستند که هر یک از طلاب در یکی از حوزه های زیر توانمندی دارند. نرم افزار، بازی، طراحی سایت، امنیت شبکه، سئو و بهینه سازی سایت، سرور و شبکه، خدمات دامین، خدمات زیرساخت و سخت افزار.

4- تعامل گر
افرادی که با هدف تبلیغات فرهنگی و ترویج الگوی زیست اسلامی به تعامل حداکثری با سایر افراد می پردازند. این طلاب در وظایف خود این را پذیرفته اند که به جذب فرد، فرد شهروندان به سمت سبک زندگی اسلامی اقدام نمایند و در این راه از تمامی ابزارها و امکانات خود بهره ببرند.

5- متفکر
متفکرکسی است که به نوعی پشتیبان فکری شبکه است. متخصصین، پژوهشگران و اساتید پایش، رصد و تحلیل در موضوعات مرتبط با فضای مجازی نقش متفکر دارند. حوزه های رصد، تحلیل، سواد رسانه و مولفین، منتقدین و ... را نقش متفکر در بر می گیرد.

6- پیشران
پیشران کسی است که ملکه مدیریت را دارا است و توانایی به کارگیری چند نقش مختلف، برای رسیدن به یک هدف مشترک را دارد. پیشران ممکن است در شبکه بروز و ظهور کمی داشته باشد، ولی قدرت مدیریت نقش های مختلف باعث می شود بسیار موثر عمل کند.

7- مرجع پاسخ
مرجع پاسخ کسی است که در جایگاهی کاملا علمی که در آن تخصص دارد محل رجوع کاربران شده باشد. این نقش سه رکن دارد، یکی تخصص اثبات شده ی کنشگر ، دوم پذیرفتن نقش پاسخگویی ، سوم پذیرفتن پاسخ ها از سوی کاربران فضای مجازی.

8- سفیر
فرد یا گروهی که به نمایندگی از سایر مجموعه ها با هدف تعامل و تبادل خدمات و هم افزایی ظرفیت ها، ایفای نقش می کند. سفیر هم از جمله نقش هایی است که درون شبکه دیده نمی شود ولی نقش مهمی در رونق واردات و صادرات شبکه مجازی طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها را دارد.

9- کاربر پویا
افرادی که توان حداقلی آنها برای ایفای سایر نقش ها هنوز به فعلیت نرسیده و وظیفه بازخورد دهی فعال در فضای مجازی را برعهده دارند. این افراد کسانی هستند که قدمی به سوی کنشگری برداشته اند و با لایک، فالو، بازنشر، کامنت و ... به بازخورددهی هدفمند مشغول هستند.

10- نیروی ویژه
نیروی ویژه فردی است که به تنهایی، توانایی ایفای حداقل 3 نقش را به طور همزمان و بالفعل دارا است. این نقش خاص، موثرترین نقش شبکه مجازی طلاب جامعه الزهرا سلام الله علیها است چرا که این فرد تمام چرخه تولید تا عرضه را مسلط و به تنهایی و با سرعت بالا نسبت به رخدادها واکنشی چند بعدی و قوی ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: طلاب، مبلغان، کنشگران، اساتید و دانش آموختگان می توانند تا تاریخ 30مهر ماه با مراجعه به سامانه تبلیغ نوین و فضای مجازی به نشانی http://novin.jz.ac.ir ضمن عضویت در سامانه تبلیغ نوین (بخش برنامه ها/ نقش ها ) ثبت نام کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تبلیغ نوین در ایتا به آدرس jz_resane@ مراجعه نمایند.
ایشان اعلام کرد : متقاضیان محترم در صورت بروز هرگونه مشکلی در ثبت نام با شماره داخلی 32112093 تماس حاصل نمایند.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱