بازدید مسئولان جامعه‌الزهرا(س) از موکب الحسین

بازدید از موکب الحسین18

جمعی از مدیران و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از غرفه‌های موکب الحسین علیه‌السلام بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی، جمعی از مدیران و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از موکب الحسین علیه‌السلام که به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی این مؤسسه علمی حوزوی برپا شده است، بازدید کردند.

در این موکب، غرفه‌های مختلف شامل ایستگاه پذیرایی صلواتی، عرضه کتاب، صوت و تصویر، محصولات فرهنگی، کودک عاشورایی، بهداشت و سلامت اربعین، مسابقه کتابخوانی، عفاف و حجاب و رزق معنوی فعالیت دارند و به ارائه خدمات می‌پردازند.

سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی در حاشیه این بازدید، عنوان کرد: هر سال در آستانه اربعین حسینی، موکب الحسین در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برپا می‌شود و امسال تا 24 شهریور ادامه دارد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: موکب الحسین علیه‌السلام در حقیقت، خیمه ای است که مراجعه کنندگان در آن حال و هوای اربعینی می گیرند و دل ها روانه اربعین می‌شود.

داودالموسوی با بیان اینکه این موکب ویژه بانوان راه اندازی شده است، گفت: امسال به جهت اینکه اربعین مصادف با تابستان بود، موکب الحسین برای بانوان استان قم برپا شد و درب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به سوی بانوان استان باز است تا حال و هوای اربعینی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: غرفه ها در ارتباط با بحث اربعین هستند و بانوان می‌توانند تقریبا مایحتاج خود را از این غرفه ها تهیه کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: یکی از خصوصیات این موکب این است که توسط طلاب اداره می‌شود و بانوان طلبه به صورت جهادی در غرفه ها حضور دارند و به مشاوره و عرضه محصولات می پردازند.

داودالموسوی افزود: عرضه کوله پشتی، کفش، چادر، روسری، محصولات بهداشتی، محتواهای فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله فعالیت های این موکب است،

وی با اشاره به اینکه غرفه صوت و تصویر مربوط به اربعین سال های قبل طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، عنوان کرد: در این غرفه، امکان زیارت نیابتی فراهم شده و افرادی که امکان حضور در پیاده روی اربعین را ندارند، ثبت نام می‌کنند تا زائران اربعین حسینی به نیابت از شهدا و ذکر نام این افراد در پیاده روی شرکت کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در این ایام، پویش «من هم در سفر کربلای تو سهیم هستم» راه اندازی شد که هزینه سفر زیارتی چند زائر اولی کربلا فراهم شد.

داودالموسوی در پایان به برگزاری زیارت عاشورا در موکب الحسین اشاره کرد که هر روز صبح ساعت 7:50 تا 8:15 برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱