مدیر طرح ملی رسانه پیشرفت مطرح کرد:

تبیین رسالت پیشرفت و اصول ایده پردازی

مظاهری 2

مظاهری با بیان اینکه وظیفه اصلی رسانه پیشرفت، روایت پیشرفت‌ها و شکستن هیمنه دشمن است، گفت: ما هر تصمیم و کاری که انجام می‌دهیم، گذرگاه آن رسانه است، ما در هر شغلی که می‌خواهیم فعالیت کنیم، باید با رسانه آشنا باشیم.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه‌های «تبیین رسانه پیشرفت» و «اصول ایده پردازی» در نخستین روز رویداد طنین با حضور بیش از 30 طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

در این کارگاه ها، جناب آقای سعید مظاهری مدیر طرح ملی رسانه پیشرفت به تعریف رسانه پیشرفت و اصول ایده پردازی پرداخت و اظهار داشت: در رسانه پیشرفت، هر کاری که انجام می‌دهیم، حتی نوع فکر کردن را به ما می‌آموزند.

امروز گذرگاه هر فعالیتی رسانه است

دبیر جنبش فکری سینما انقلاب با بیان اینکه رسانه پیشرفت رسانه ای است که انسان را به خودباوری می‌رساند، تصریح کرد: وظیفه اصلی رسانه پیشرفت، روایت پیشرفت‌ها و شکستن هیمنه دشمن است، فکر سازی و گفتمان سازی از دیگر وظایف رسانه پیشرفت است.

وی با بیان اینکه امروز گذرگاه هر فعالیتی رسانه است، اظهار داشت: ما هر تصمیم و کاری که انجام می‌دهیم، گذرگاه آن رسانه است، ما در هر شغلی که می‌خواهیم فعالیت کنیم، باید با رسانه آشنا باشیم.

مظاهری خاطرنشان کرد: بدترین نوع کار رسانه ای، کار رسانه ای گل درشت است که به صورت مستقیم حرف خود را به مخاطب بزنیم.

وی بیان داشت: ما برای کار رسانه و حرفه ای شدن و تأثیرگذاری در عرصه رسانه دو کار می‌توانیم انجام دهیم، اول اینکه چند پروژکتور بزرگ و مجموعه رسانه ای بزرگ  ایجاد کنیم که کار رسانه ای مهم انجام دهد؛ راه دیگر که بیشتر تأثیرگذار است، روشن کردن تعداد زیادی فانوس است تا به وسیله آن فانوس‌ها و تولیدات کوچک و بزرگ، اطرافیان خود را آگاه و روشن کنیم.

ایده پردازی اولین قدم در تولیدات رسانه ای است

مدیر طرح ملی رسانه پیشرفت با بیان اینکه بزرگترین چالش در رسانه پیشرفت، چالش ایده است، گفت: گاهی فعالیت‌های ما بر اساس ایده‌های کهنه است، البته در حوزه ایده حتما نباید کاری کنیم که ایده تازه ای باشد، می‌توان از ایده‌های کهنه ای استفاده کرد که کسی آن را ندیده باشد.

وی با بیان اینکه ایده پردازی اولین قدم در تولیدات رسانه ای است، عنوان کرد: ما باید به این فکر کنیم که چگونه ایده خود را بسازیم، ایده ای نو را به دست مخاطبان خود بدهیم تا بتوانیم تأثیرگذاری خود را زیاد کنیم.

مظاهری با بیان اینکه کشور ایران در تولیدات رسانه ای در جهان در رتبه هفتم یا هشتم قرار دارد، اظهار داشت: ما باید کارهای رسانه ای خود را خلاقانه تر انجام دهیم تا تأثیرگذارتر باشد.

دبیر جنبش فکری سینما انقلاب اضافه کرد: ما می‌توانیم کار را از ایده‌های کوچک شروع کنیم تا پس از تمرین زیاد بتوانیم کار شاخص ارائه دهیم.

اصولی که باید در ایده پردازی رعایت شود

مظاهری با بیان اینکه ایده، نقطه شروع کار شما است، توصیه کرد: تا جایی که می‌توانید از مشارکت دوری نکنید، فکر خود را باز بگذارید، هرچه در ذهن شما می‌آید، بنویسید و از دم دستی بودن ایده نهراسید، اگر از این نقطه نترسیدید، با همت وارد شدید و برای آن وقت گذاشتید، آینده روشنی خواهید داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد و تولید ایده، یک سری اصول وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصولی که باید در ایده پردازی رعایت شود و اگر بخواهیم یک ایده جذاب خلق کنیم، 6 اصل وجود دارد که اولین اصل ساده بودن ایده است. هرچه ایده ساده تر باشد، راحت تر می‌توان به مخاطب انتقال داد.

مدیر طرح ملی رسانه پیشرفت افزود: اصل دوم این است که ایده برای مخاطب ملموس بوده و مخاطب قادر به فهم آن ایده باشد. گاهی حرف‌ها را به گونه ای به مخاطبان انتقال می‌دهیم که مخاطب آن را درک نمی کند، زیرا مخاطب شناسی نکردیم.

مظاهری با بیان اینکه یکی از اصول اصلی کار شما مخاطب شناسی است، تصریح کرد: مخاطبان ما از لحاظ سنی، جغرافیایی، علمی و درکی فرق دارد و ما باید با ادبیات ملموس برای مخاطب، ایده پردازی کنیم.

وی یادآور شد: یکی از بحث‌های مهم که در ایده‌ها می‌تواند جوابگو باشد، غیرمنتظره بودن است؛ گاهی ایده‌های غیرمنتظره شوک ایجاد می‌کند و خوب جواب می‌دهد. اصل غیرمنتظره بودن در ایده پردازی خیلی مهم است.

دبیر جنبش فکری سینما انقلاب با اشاره به احساسی بودن ایده، گفت: تأثیری که در رسانه‌های حرفه ای روی خودآگاه ما می‌گذارد، نسبت به تأثیری که روی ناخودآگاه ما هست، 90 درصد کمتر است.

وی همچنین به احساسی بودن و معتبر بودن ایده اشاره کرد و در ادامه با اشاره به داستانی بودن ایده، عنوان کرد: داستانی بودن ایده، تأثیرگذاری بیشتری دارد، بنابراین سعی کنید ایده‌ای که طراحی می‌کنید، در سیر داستانی به مخاطب انتقال داده شود.

مظاهری بیان داشت: ایده ما وقتی برنده است که نو باشد، همیشه روایت‌هایی برنده هستند که از زاویه دیدهای متفاوتی دیده شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱