همزمان با عید سعید غدیر خم و در آستانه ایام محرم؛

سلسله‌نشست‌های غدیر تا عاشورا برگزار می‌شود

غدیر تا عاشورا

سلسله‌نشست‌های غدیر تا عاشورا ویژه دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم خدیجه محمدقاسمی در گفتگو با واحد خبر عنوان کرد: دو واقعه غدیر و عاشورا حوادثی تاریخی صرف نیستند که در کنار دیگر وقایع بدانها نگریسته شود، غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند.

رئیس اداره دانش آموختگان افزود: وقتی غدیر فراموش شود، سقیفه شکل می‌گیرد و با فراموشی غدیر، کربلا و عاشورا رخ می‌دهد و اکنون ما هستیم که باید خود را آزموده و در این راه غدیری شده و زمینه ساز ظهور حکومت جهانی باشیم.

محمدقاسمی اظهار داشت: به همین مناسبت و با توجه به نزدیکی ایام محرم، اداره دانش آموختگان با هدف دانش افزایی و ارتقای بینشی خواهران دانش آموخته در این خصوص سلسله نشستهایی را برگزار می کند.

وی ادامه داد: این نشست‌ها با محورهای تحلیل وقایع دنیای اسلام از غدیر تا عاشورا، مناسک عظیم حج و پیاده روی اربعین دو نماد توحید و همبستگی حکومت جهانی، ابعاد معرفت به اهل‌بیت علیهم السلام، آثار زیارت اهل‌بیت علیهم السلام، واکاوی شاخصه‌های اصلی خطبه‌های مربوط به عاشورا، درس‌های راهبردی زیارت شریف عاشورا و ناحیه مقدسه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: در این نشست‌ها که از 25 تیر تا اول مرداد برگزار می‌شود و دانش آموختگانی از ایران و سایر کشورها حضور خواهند داشت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی شمالی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا ایمانی مقدم به ارائه بحث می‌پردازند.

محمدقاسمی یادآور شد: دانش آموختگان علاقه‌مند به این مباحث می‌توانند برای شرکت در این نشست‌ها به صورت آنلاین یا آفلاین نام و نام خانوادگی کد ملی خود به شماره پیامک 30007227006161 ارسال نمایند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱