نمایش مستند تفسیری «سیر آفاقی» از شبکه قرآن

پوستر سیر آفاقی

مستند تفسیری «سیر آفاقی» تولیدشده در مرکز پاسخ به سؤالات دینی از شبکه قرآن پخش می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن برزو در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به تولید مستند تفسیری «سیر آفاقی» توسط جمعی از اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: این مستند در سال ۱۳۹۹ در  ۱۸ قسمت تولید و اولین بار از سیمای نور قم پخش شد.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در حوزه مسائل اعتقادی و تأثیر آن بر افکار و باورهای آحاد جامعه به‌ویژه جوانان، ضرورت ساخت چنین مستنداتی را یکی از فعالیت‌های مهم گروه معارف اداره پاسخ به سؤالات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دانست.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی افزود: به دلیل آنکه قدرت‌های جهانی برای القای شبهات، تضعیف ارزش‌ها و تحریف اعتقادات، از سلاح فیلم‌های داستانی، علمی، مستند و ... بهره می‌برند؛ لازم است مراکز علمی، با تکیه بر گنجینه‌های بی‌پایان معارف و فرهنگی اسلامی – ایرانی، به رسالت خویش عمل کنند؛ درنتیجه ساخت مستنداتی که بتواند باورهای اعتقادی جوانان را به‌صورت صحیح و علمی نهادینه کند، امری بدیهی و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه علمی ـ اعتقادی «سیر آفاقی» سعی کرده  تا با استفاده از مستندهای علمی روز و با کمک تفاسیر معتبر قرآن کریم در عرصه مباحث اعتقادی، به نسل جوان و فرهیخته امروز، نگاهی نو، متفکرانه، عمیق و علمی ارائه نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برزو خاطرنشان کرد: در این راستا گروه معارف اداره پاسخ به سؤالات، ضمن پشتیبانی محتوایی سایت اداره پاسخ به سؤالات، مستند تفسیری سیر آفاقی را تهیه کرده که در حال حاضر موفق به راه‌یابی جهت پخش در شبکه نور (قم)، شبکه ملی شما و شبکه قرآن شده است. پس از ارائه مستندها به همایش ملی «شهید فخری زاده و بنیاد اندیشی در توسعه دانش و فن‌آوری» و  مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به‌عنوان برگزارکننده این همایش، لوح تقدیر به دست‌اندرکاران این مستند تقدیم شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین برزو تصریح کرد: زمان پخش این مجموعه از شبکه قرآن از تاریخ 27 خردادماه، روزهای پنجشنبه، ساعت 22:30 اعلام شده است.

قابل ذکر آنکه استثنائا امشب (پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱) این برنامه ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

بینندگان و مخاطبان عزیز، می‌توانند نظرات خود را به شماره تلفن 162 (روابط عمومی صداوسیما) اطلاع دهند.  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱