ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی، الگوی جوانان امروز از پیوند آسمانی حضرت علی و زهرا (س)

پیوند آسمانی

اداره امور خانواده طلاب در بیانیه ای با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی را الگوی جوانان امروز از این ازدواج مبارک عناون کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، متن این بیانیه بدین شرح است:

مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی:

همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دل‌ها و جسم‌ها و سرنوشت‌ها است صمیمانه به همه‌ی شما فرزندان عزیزم تبریک میگویم. توصیه می‌کنم به همسران خود مهر بورزید، به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید. از گِره افتادن در رشته‌‌ی زندگی مشترک بر حذر باشید و گره‌های کوچک و بی‌اهمیت را نادیده بگیرید. خداوند به شما خوشبختی و شادکامی و اعتلا روحی عطا فرماید و کانون زندگی‌تان را با فرزندانی تندرست و صالح، گرمی و روشنی ببخشد. ان‌شاءالله‌.

یکم ذی‌الحجه سالروز بزرگداشت ازدواج حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و امام علی علیه‌السلام، آسمانی‌ترین پیوند زمین و از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است.

اداره امور خانواده طلاب، این پیوند مبارک را تبریک عرض کرده، و امید است با الگوپذیری از ازدواج آسان و ساده زیستی آن بزرگواران معصوم سلام‌الله علیهم، فرهنگ تسهیل در ازدواج جوانان در تمام خانواده‌ها نهادینه شود.

گرامیداشت سالروز ازدواج و پیوند آسمانی و بی‌آلایش مولای عاشقان حضرت علی (سلام‌الله‌علیه) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) فرصت مناسبی است برای تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگواران معصوم جهت فرهنگ‌سازی و نهادینه نمودن تسهیل در امر ازدواج جوانان در تمام خانواده‌ها تا جوانان ایران زمین با الگو گرفتن از سیره، نحوه ازدواج و زندگی ائمه اطهار سلام الله علیهم با ازدواجی آگاهانه، بهنگام و آسان، به پیوندی پایدار دست یابند.

شیوه‌ زندگی این دو بزرگوار، کانونی گرم و صمیمی برای رشد و پرورش نسلی پاک و برگزیده است، به‌گونه‌ای که می‌تواند الگویی خوب و شایسته برای جوانان باشد تا با ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی، زندگی مشترک خود را آغاز نموده و با ایجاد محیطی لبریز از محبت، صمیمیت و علاقه، زمینه‌ی تربیت صحیح فرزندانی صالح را فراهم سازند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱