مدیر مؤسسه بین المللی رسالت تأکید کرد:

لزوم استفاده از استعدادهای ملیت‌های مختلف در فعالیت‌های بین المللی

اختتامیه دوره تربیت مبلغ زبان دان (5)

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی با بیان اینکه حوزه باید علاوه بر تربیت طلاب غیرایرانی، تفکر و رویکرد بین المللی پیدا کند، بر لزوم استفاده از استعدادهای ملیت‌های مختلف در فعالیت‌های بین المللی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی در مراسم اختتامیه اولین دوره تربیت مبلغ زباندان که با همکاری مشترک اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مؤسسه بین المللی رسالت برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانس حضور یافت و ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و همچنین قدردانی از مسئولان برگزاری این دوره، عنوان کرد: امروز شاهد فارغ التحصیلی بانوان طلبه از دوره تربیت مبلغ زباندان هستیم، برخی از اساتید و برخی در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و حضور بانوان طلبه فعال در عرصه‌های علمی و بین المللی از جمله دستاوردهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس حضور یافت، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و همچنین قدردانی از مسئولان برگزاری این دوره، عنوان کرد: امروز شاهد فارغ التحصیلی بانوان طلبه از دوره تربیت مبلغ زباندان هستیم، برخی از اساتید و برخی در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و حضور بانوان طلبه فعال در عرصه‌های علمی و بین المللی از جمله دستاوردهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است.

مدیر مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی همچنین از همکاری اساتید در برگزاری این دوره که به زبان انگلیسی بود، قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به همکاری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و مؤسسه بین المللی رسالت در برگزاری این دوره، گفت: همکاری بین مؤسسات حوزوی جزو ضروری ترین نیازهای ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی با بیان اینکه امروز موضوع بین المللی شدن بسیار مطرح است، تصریح کرد: زمانی درباره بین‌المللی شدن، نگرانی و دغدغه‌هایی وجود داشت، امروز همه تمایل دارند که فعالیت بین المللی داشته باشند، اما سؤال مهم اینکه چگونه این امر محقق می‌شود و چه لوازمی برای آن مورد نیاز است؟.

وی تأکید کرد: فعالیت بین المللی یک کار ساده و مقطعی نیست و در درجه اول، نیاز به تفکر و روحیه دارد، نه اینکه یک امر سازمانی و تشریفاتی باشد.

استاد حوزه علمیه و مبلغ بین المللی خاطرنشان کرد: گاهی تصور می‌شود اگر زبانی یاد بگیریم می‌توانیم کار بین المللی انجام دهیم و تنها مشکل ما زبان است. ما که در کشور خود به زبان فارسی صحبت می‌کنیم، اما مشکلات زیادی داریم، بنابراین به جز زبان، مسائل دیگری هم مهم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی با بیان اینکه تنها با آموزش زبان نمی‌توان فعالیت بین المللی انجام داد، گفت: امروز مراکز اسلامی در کشورهای مختلف وجود دارد، ما روحانیونی داریم که سالیان سال است که در غرب هستند، اما فقط با همان جامعه دینی خود در ارتباط بودند، امروز نیاز به مبلغانی داریم که در تعامل با جامعه وسیع یک منطقه باشند.

وی تصریح کرد: فعالیت بین المللی از آغاز و از زمان طراحی باید بین المللی باشد و اگر بخواهیم طرح و برنامه ما بین المللی باشد، باید از همه استعدادهای ملیت‌های مختلف استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه و مبلغ بین المللی عنوان کرد: یکی از لوازم ساده بین المللی این است که حوزه غیر از اینکه طلاب غیرایرانی دارد، تفکر و رویکرد بین المللی پیدا کند. الحمد لله مدیران فهیم و طلاب بااستعداد و خوش فکر در حوزه هستند که با عزم و همکاری می‌توانند خلأها را پر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی یادآور شد: امروز در دنیا مسابقه بزرگی در جریان است که سرعت آن بسیار بالا است، در صد سال اخیر در طول چند سال تحول زیادی رخ نمی داد، اما امروز هر چند سال به اندازه صد سال شاهد تغییرات هستیم. اتفاقات به صورت سریع رخ می‌دهد و ما شاهد تغییرات خیلی سریع در دنیا هستیم.

وی ادامه داد: در این مسابقه، همه فرهنگ‌ها و دین‌ها سعی می‌کنند که از معرکه عقب نمانند و همه تلاش خود را در این مسیر انجام می‌دهند، ما در این معرکه دیر وارد شدیم و باید فاصله را جبران کنیم تا عقب نمانیم. اگر درست وارد شویم و از خدا درخواست کمک کنیم، خداوند متعال میانبرها را به ما نشان می‌دهد و مسیر هموار می‌شود.

مدیر مؤسسه بین المللی مطالعات اسلامی تصریح کرد: ما باید تلاش جدی داشته باشیم و کار را دست کم نگیریم. از بهترین استعدادهای موجود استفاده کنیم و با توسل و توکل این کار انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمالی در پایان بیان داشت: امیدواریم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها روز به روز به تعالی بیشتر و معنویت و معرفت بیشتر دست پیدا کند و علوم اسلامی و معارف اهل بیت علیهم‌السلام از اینجا به کل عالم منتشر شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱