بیانیه مشترک جامعه‌الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران درخصوص ساخت و انتشار فیلم عنکبوت مقدس

بیانیه 2

«جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» و «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» با حمایت از فرهنگ و آداب والای ایرانی اسلامی، ضمن محکوم نمودن اقدامات نسنجیده برخی هنروران که موجب وهن ایران و اسلام می‌گردد، اعتراض خود را اعلام می‌نماید و امیدوار است ضمن پیگیری حقوقی و قانونی موضوع از سوی مراجع ذیصلاح، در آینده جامعه محترم و دیندار ایران اسلامی شاهد تکرار چنین حوادثی نباشد.

 به گزارش روابط عمومی، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (الصف آیه ۸)

مرز دوستی و دشمنی گاه از تار مویی باریکتر است. در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بارها مسائل مهمی از طریق رسانه با زبان هنر یا غیر آن نقد شده و گاه باعث ایجاد تشنج گردیده است؛ اما عدم اعتنا به مقدسات دینی و حرمت ائمه اطهار علیهم السلام، بحثی دیگر و غیر قابل اغماض است.

بار دیگر به بهانه نقد معضلی اجتماعی، نقض دین روی داد و افعال غیرمنطقی عده‌ای با برداشت ناصواب از اتفاقی جدای از دین و دینداران، دست‌آویزی برای وهن مذهب گردید.

 اگرچه اصل ورود رسانه به حوزه نقد آگاهانه، قابل تقدیر است؛ ولی نقد، آنگاه سازنده است که حریم‌ها را نشکند و به مقدسات توهین نکند.

فیلم «عنکبوت مقدس» از جمله آثاری است که خواه‌ناخواه مرز بین نقد و ادب را شکست و خواسته یا ناخواسته، با بیان نافرم یک ناهنجار مهم اجتماعی، خود به فعلی قبیح بدل شد.

ما دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام به رأفت و مهربانی خاندان عصمت و طهارت و خیرخواهی این راهبران عزیز امت اسلامی اذعان داشته و ضمن نکوهش ناهنجار اول، اقدام نسنجیده منتقدان این اَعمال نابخردانه را با عملی هنجارشکنانه نمی‌پسندیم و به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض خود را به اینگونه رفتارهای غیرمنطقی اعلام می‌کنیم.

دامان عصمت و طهارت اهل بیت علیهم السلام و رویه خیرخواهی پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله و خاندان پرشکوهش، مملو  از نقاط روشن پرمهر و دلسوزانه است.

 بدیهی است اعمالی که در فیلم مزبور مورد نکوهش قرار گرفته‌اند، از جانب هیچ دیندار دلسوزی تایید نخواهد شد؛ اما آیا انصاف در این است که افعال نسنجیده برخی را بهانه‌ای برای توهین به دین مقدس اسلام و امامان بزرگوار این دین یگانه قرار دهیم؟

«جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها» و «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان متعهد کشورمان که همیشه خط خود را از  جامعه به اصطلاح هنرمند بی‌درد نسبت به مسائل اسلام جدا کرده‌اند، با حمایت از فرهنگ و آداب والای ایرانی اسلامی، ضمن محکوم نمودن اقدامات نسنجیده برخی هنروران که موجب وهن ایران و اسلام می‌گردد، اعتراض خود را اعلام می‌نماید و امیدوار است ضمن پیگیری حقوقی و قانونی موضوع از سوی مراجع ذیصلاح، در آینده جامعه محترم و دیندار ایران اسلامی شاهد تکرار چنین حوادثی نباشد.»

14 خرداد 1401

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱