داور و ارزیاب رویداد آموزشی جامعه‌الزهرا(س):

رویدادهای جامعه الزهرا(س) زمینه خرد جمعی را فراهم می‌کند

خانم ماهروزاده

استاد ماهروزاده با بیان اینکه مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بحث رویدادها را جدی بگیرند، گفت: مباحثه و مناظره علمی گروه‌ها در رویدادهای مختلف می‌تواند زمینه را برای پژوهش‌های گسترده و جمعی فراهم کند که قطعا بازخورد و خروجی مناسبی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم طاهره ماهروزاده در نخستین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به عنوان داور و ارزیاب حضور داشت، با بیان اینکه رویدادهای فصلی یکی از فعالیت‌های ارزشمند در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است، اظهار داشت: امروز مباحث علمی از کار فردی خارج شده و به سمت فعالیت‌های گروهی پیش می‌رود.

مدیر گروه پژوهشی تفسیر و علوم قرآن پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سه عرصه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برنامه‌ریزی شده است، برای ما اتفاق خوبی است و باعث شده ما به سمت فعالیت‌های گروهی حرکت کنیم.

ماهروزاده افزود: مشارکت بانوان طلبه در هر مرتبه علمی و سطوح تحصیلی در این رویداد‌ها و ایجاد خرد جمعی از جمله ویژگی‌های این رویدادها است که یک موضوع علمی، چالش و یا دغدغه ذهنی در بین گروه‌ها بیان می‌شود، بارش فکری صورت می‌گیرد و پس از بررسی، پاسخ نهایی و جمع‌بندی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: ما در بحث رویدادها به لحاظ هدف رویداد که ایجاد گفتمان علمی و نقد منصفانه است و همچنین به لحاظ چشم‌اندازی که داریم، باید در این مسیر حرکت کنیم.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اهداف کلی رویدادها شامل کار جمعی، مدیریت زمان و تقویت اعتماد به نفس است، چنانچه جامعه حوزوی و طلاب ما در این رویدادها یاد می‌گیرند که چگونه حرف‌های خوب خود را به دیگران انتقال دهند.

ماهروزاده یادآور شد: طلاب به ویژه بانوان طلبه با رعایت شیوه و گفتمان مناسب می‌توانند مفاهیم و ارزش‌های اسلامی را به مخاطبان خود منتقل کنند و در مجامع علمی تأثیرگذار باشند.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بحث رویدادها را جدی بگیرند، گفت: مباحثه و مناظره علمی گروه‌ها در رویدادهای مختلف می‌تواند زمینه را برای پژوهش‌های گسترده و جمعی فراهم کند که قطعا بازخورد و خروجی مناسبی خواهد داشت.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تأکید کرد: امروز زمان کارهای فردی تمام شده و باید خرد جمعی در موضوعات و عرصه‌های مختلف به کار گرفته شود تا تأثیرگذارتر باشد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱