مدیر سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

بانوان طلبه پیشران با تأسی به سیره حضرت زهرا علیهاالسلام وارد عرصه شوند

ازناوی 2

ازناوی با بیان اینکه بانوان، پرچمداران جریان‌های مهم در طول تاریخ بودند، گفت: بانوان طلبه باید به عنوان پیشرانان و پرچمداران عرصه آموزش به سیره زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام، حضرت زینب علیهاالسلام و سایر بانوان پیشران تاریخ اسلام اقتدا کرده و پا به عرصه میدان بگذارند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فاطمه ازناوی در نخستین روز رویداد آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور طلاب سطح دو و با موضوع «آسیب شناسی روش‌های مطالعه» در سرای حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بحث تحول حوزه و آموزش را مطرح کردند و به مناسبت‌های مختلف به این مهم تأکید کردند.

مدیر سلسله رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بانوان پرچمداران جریان‌های مهم در طول تاریخ بودند و به عنوان جریان ساز حضور داشتند، به اتفاقات بزرگ در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی بر جریان تحول آموزش حوزه تأکید زیادی دارند، بنابراین این رویداد را به فال نیک می‌گیریم و امید است به واسطه برگزاری این رویدادها جریان گفتمانی ایجاد کنیم.

ایجاد حلقه‌های میانی در راستای تحول آموزش و شبکه سازی در مسیر پیشرفت

ازناوی با بیان اینکه اولین محور بیانیه گام دوم، تأکید بر علم و آموزش است، گفت: اگر بیانیه برای ما سرلوحه قرار گیرد، از این منظر هم با توجه به فرمان رهبر انقلاب برای اجرای بیانیه گام دوم داشتند، این قدم مقدس را در راستای تمدن نوین اسلامی برای زمینه سازی ظهور می‌دانیم.

وی اضافه کرد: اتفاقی که از بستر این رویدادها رقم می‌خورد، امید است به سمت شبکه‌سازی منسجم و پیش‌رونده در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها قدم برداریم و حلقه‌های میانی در راستای تحول آموزش و شبکه سازی در مسیر پیشرفت تشکیل شود.

مدیر سلسله رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ویژگی‌هایی را برای حلقه‌های میانی برمی شمرند که این ویژگی‌ها شامل مجموعه‌های اندیشه ورز، عمل کننده تام، دارای قابلیت هدایت، دارای ذهن آگاه جهت حل مسائل و چالش‌ها هستند.

ما بانوان طلبه باید به عنوان پیشرانان و پرچمداران پا به عرصه میدان بگذاریم

ازناوی با بیان اینکه جریان راهبری و رهبری از جمله ویژگی‌ها برای تشکیل حلقه‌های میانی است، به وظایف حلقه‌های میانی اشاره و عنوان کرد: تشکیل هسته‌های خودجوش و آتش به اختیار اجتماعی حول محور پیشرفت و تبدیل گفتمان عدالت و پیشرفت به گفتمان عمومی در سطح اجتماع از جمله وظایف حلقه‌های میانی است.

وی تصریح کرد: ما بانوان طلبه باید به عنوان پیشرانان و پرچمداران عرصه آموزش پا به عرصه میدان بگذاریم و به سیره زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام، حضرت زینب علیهاالسلام و سایر بانوان پیشران تاریخ اسلام اقتدا کنیم تا تحولات عظیمی در عرصه‌های مختلف رقم بخورد.

مدیر سلسله رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: بانوانی که ویژگی‌هایی همچون مدیر، مدبر، اهل تفکر، دارای اعتماد به نفس، دارای روحیه توکل، فرصت شناس با لحاظ تمام نقش‌های یک بانو اگر با داشتن الگوهای صحیح در این عرصه قدم بردارند، قطعا پیروز میدان خواهند بود؛ سوده همدانی، بانوان شهیده جنگ احد و همچنین بانوان دوران انقلاب مانند بنت الهدی صدر نمونه‌هایی از این بانوان هستند.

وی بیان داشت: امامین انقلاب همواره بر محوریت نقش بانوان در برهه‌های حساس تاریخ اذعان داشته و دارند، بنابراین ما بانوان طلبه به عنوان بانوان پیشران در عرصه‌های مختلف جریان ساز باشیم.

مدیر سلسله رویدادهای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه، روند برگزاری رویداد آموزشی و مباحثه و مناظره گروهی با حضور داوران این رویداد را تبیین کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱