عضو ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه تبیین کرد:

ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جامعه الزهرا در حوزه مباحث جمعیت

بهرامی 3

خانم بهرامی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه جهاد تبیین در مباحث جمعیت فعال است، به تبیین ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این مؤسسه علمی حوزوی در حوزه مباحث جمعیت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، خانم معصومه بهرامی‌ امروز در همایش «ایران جوان» که با حضور فعالان عرصه جمعیت در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره به ظرفیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بحث جمعیت، اظهار داشت: طلاب و مسئولان این مجموعه و فعالان تبلیغ از سال‌های گذشته در حوزه جمعیت فعالیت و خدمت خالصانه داشتند.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه تبیین مباحث جمعیت و جهاد تبیین در عرصه جمعیت فعال است، به بیان سیاست‌های مسئولان این مؤسسه در ترویج فرهنگ ازدیاد جمعیت پرداخت و گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همواره پیگیر موضوع جمعیت بوده و در موارد متعدد از فعالیت خواهران در این زمینه حمایت کرده است.

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی این مؤسسه علمی حوزوی با اعمال سیاست‌هایی از جمله گسترش فضای تعامل با مراکز حوزوی و فرهنگی تبلیغی و بکارگیری تدابیر موثر و کارآمد، امکان استفاده از تمام توان مجموعه را در این راستا فراهم نموده است.

وی یادآور شد: با توجه به این که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نقطه آغاز فرهنگسازی را در بین جمعیت حوزویان می‌داند، مفتخر است اعلام نماید که تمام ظرفیت انسانی خود را در این امر مهم شریک کرده و سعی در ترویج این فرهنگ دارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یکی از مراکز مهم فعالیت خواهران در عرصه گسترش معارف الهی، تمام تلاش خود را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری دام ظله العالی در ترویج فرهنگ ازدیاد جمعیت به کار بسته و تمام بخش‌ها از جمله معاونت آموزش، معاونت پژوهش، مرکز مشاوره الزهرا، مرکزآموزش دوره‌های کوتاه مدت و غیره در این مسیر به برنامه ریزی و فعالیت مشغول هستند.

عضو ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه جمعیت و فرزندآوری،گفت: این مؤسسه در طول سال نشست‌های علمی فرهنگی با موضوعات فرزندآوری، سقط جنین، حلقه‌های معرفتی، تجربه نگاری مادران دارای چند فرزند در زمینه مدیریت خانواده، احیای نقش و توسعه شبکه واسطه گری و غیره برگزار می‌کند.

بهرامی افزود: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشاوره ای جهت کاهش آسیب‌های خانواده، تعامل با مراکز برون سازمانی جهت افزایش روند ازدواج موفق و پایدار در بین طلاب از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مؤسسه است.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: در بحث جمعیت، تدوین و اجرای طرح تربیت تخصصی مبلغ مباحث جمعیت، تهیه ره توشه تبلیغی با محوریت مباحث جمعیت و سقط جنین، اعزام مبلغ با محوریت مباحث جمعیت و فعالیت‌های مجازی در این عرصه صورت گرفته است.

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برنامه‌های تبلیغی در هفته جمعیت اشاره کرد و با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته جمعیت تجلی خاصی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشت، گفت: تشکیل کمیته جمعیت در جامعه الزهرا سلام الله علیها برای اولین بار، تجمیع قوانین جمعیتی و تطبیق آن با ماده 26 قانون جوانی جمعیت، بررسی و تکمیل تسهیلات رفاهی در راستای افزایش جمعیت و برگزاری پویش ملی «همیار جمعیت» در راستای ایجاد انگیزه فرزندآوری در خانواده‌ها توسط کودکان صورت گرفت.

بهرامی اضافه کرد: برگزاری پویش‌های مختلف در راستای تشویق به فرزندآوری، برگزاری مسابقه با موضوع جمعیت، اجرای طرح ملی «بفرمایید بهشت» توسط مبلغان در راستای تبیین جایگاه مادری و ایجاد و تقویت انگیزه فرزندآوری به صورت چهره به چهره، مجازی، گروهی و محله محور با حضور 50 نفر از مبلغان فعال از جمله برنامه‌های هفته جمعیت بود.

وی همچنین به برگزاری جشنواره مادرانه در بوستان نرگس و برپایی غرفه‌های مختلف مشاور خانواده، کودک، مسابقه و غیره در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر برگزاری دو روز جشن به همراه برنامه‌های شاد، نشست جمعیت و تبیین جذابیت‌های زندگی پرجمعیت، تبلیغ چهره به چهره نیز توسط مبلغان صورت گرفت.

عضو ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت بیش از 490 کانال و گروه توسط بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: رویکردهای تبلیغی در عرصه جمعیت باید تغییر کند و تبلیغ چهره به چهره به تنهایی کافی نیست، ما باید فعالیت‌های تبلیغی را باید به کانون خانواده‌ها ببریم.

بهرامی با اشاره به ماده 26 قانون حمایت از خانواده و جمعیت، گفت: از دهه هشتاد، بسیاری از بندهای این قانون در راستای افزایش جمعیت در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه امروز جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه جهاد تبیین در مباحث جمعیت فعال است، تصریح کرد: امروز در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به برکت عنایت خاص حضرت زهرا علیهاالسلام و حمایت‌های مدیریت مجموعه، بستری فراهم شده که علاوه بر فعالیت‌های علمی و تبلیغی در عرصه جمعیت، فعالیت میدانی هم صورت می‌گیرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱